اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - 25 October 2017
وزیر جهاد کشاورزی خبر داد
وزیر جهادکشاورزی گفت: گزارش های چهار تا پنج ماهه بخش صادرات آبزی پروری رشد خوبی را در این عرصه نشان می دهد به طوری که بیش از 50 تا 60 درصد نسبت به سال گذشته در این بخش از رشد برخوردار شده است.
رشد 60 درصدی صادرات آبزیان کشور در سال 96
به گزارش خبرنگار اقتصادی عصرپرسمحمود حجتی روز چهارشنبه در افتتاحیه دومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهی گیری و صنایع وابسته که در محل نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شد، گفت: تاکنون هشت هزار تن آبزی که عمده آن را ماهی قزل آلا تشکیل می دهد، به بازار روسیه صادر شده است که امکان افزایش صادرات در این بخش وجود دارد.

وی افزود: گزارش های چهار تا پنج ماهه بخش صادرات آبزی پروری رشد خوبی را در این عرصه نشان می دهد به طوری که بیش از 50 تا 60 درصد نسبت به سال گذشته در این بخش از رشد برخوردار شده است.

حجتی درباره تولید و صادرات میگو گفت: امسال 27 هزار تن میگو در کشور تولید شد که بخش عمده آن صادر شده است در حالی که سال گذشته میزان تولید میگو نزدیک 20 هزار تن بوده است

وزیرجهادکشاورزی بیشترین منابع اختصاص یافته از صندوق توسعه ملی را به پرورش ماهی در قفس و توسعه گلخانه ها که از پروژه های اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی است، عنوان کرد و علت آن را مزیت داشتن این دو پروژه اقتصاد مقاومتی برشمرد.

وی گفت: از دو طرح مذکور، طرح توسعه گلخانه ها باعث بهره وری بیشتر گلخانه ها می شود که در خصوص اختصاص منابع به متقاضیان در این بخش هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

حجتی یکی از ظرفیت های مغفول مانده در بخش شیلات را پرورش ماهی در قفس برشمرد و افزود: تاکنون دهها شرکت در این باره سرمایه گذاری کرده اند و توانسته اند نهاده ها و تکنولوژی های مورد نیاز خود را بر اساس منابع دریای خزر و جنوب تامین کنند.

وی اضافه کرد: سال گذشته تولید 20 هزار تن ماهی در قفس پیش بینی شده بود که 16 هزار تن آن محقق شد.

وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: تلاش می شود این میزان به 50 هزار تن برسد که با توجه به ظرفیت های کشور و برنامه ششم که باید تا پایان این برنامه به 200 هزار تن برسد، این امر شدنی است.

حجتی با بیان اینکه ظرفیت های این بخش شناسایی شده است، خاطرنشان ساخت: ارزیابی های اولیه انجام شده بیانگر وجود ظرفیت تولید یک میلیون تن ماهی به شیوه پرورش در قفس در ایران است.

دومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهی گیری و صنایع وابسته از 3 تا 6 آبان ماه به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران درحال برگزاری است.

این نمایشگاه با حضور ۲۸ شرکت خارجی از کشورهای نروژ، دانمارک، ترکیه، ایتالیا، آلمان، یونان، هند، هلند، اسپانیا و فرانسه و ۷۶ شرکت داخلی برگزار شده و شرکت های فعال در این بخش، دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدیدکنندگان و متخصصان این صنعت قرار می دهند.
برچسب ها
جهاد کشاورزی ، حجتی
نام:
ایمیل:
* نظر: