اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - 24 October 2017
آخوندی
وزیر راه وشهرسازی با اشاره به این نکته که هر یك میلیون تن قیر حدود هزار میلیارد تومان هزینه دارد گفت: میزان اندک صرفه‌جویی، بهره‌وری و عمر بیشتر قیر و آسفالت وقتی بر ارقام بزرگ ضرب می‌شود رقم كلانی خواهد شد كه نشان از اهمیت این محصول برای كشور دارد.
تلاش برای اصلاح برداشت عمومی از عمر كوتاه آسفالت
به گزارش عصرپرس به نقل از وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی امروز ۲ آبان‌ماه در نهمین همایش ملی قیر، آسفالت و ماشین‌آلات ضمن سپاسگزاری از زحمات تمامی دست‌اندركاران در وزارت راه وشهرسازی، ادارات كل راه وشهرسازی، مركز تحقیقات، مراكز دانشگاهی، تمامی پیمانكاران و مهندسان قیر و آسفالت در كشور به ارائه نكاتی در این حوزه پرداخت.

آخوندی گفت: قیر از جهت اقتصادی كالایی است كه امكان صادرات آن وجود دارد و می‌توانیم درآمد ملی خوبی مابه ازای آن داشته باشیم. بنابراین مصرف آن در داخل و چگونگی مصرف آن به لحاظ افزایش نرخ بهره‌وری بسیار اهمیت دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نكته دومی كه باید در این حوزه مورد توجه قرار بگیرد و از جهت اقتصادی نیز بسیار مهم است حجم كار و سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

وی در ادامه توضیح داد: باید در نظر داشته باشیم هر یك میلیون تن قیر در حدود یك هزار میلیارد تومان هزینه در بر دارد و وقتی تبدیل به آسفالت می‌شود ۳ هزار میلیارد تومان هزینه در بر می‌گیرد و به همین جهت ما در این حوزه با ارقام بزرگی سروكار داریم.

عضو كابینه دولت دوازدهم گفت: به همین دلیل هر یك درصد صرفه‌جویی، هر یك درصد بهره‌وری و هر یك درصد عمر بیشتر قیر و آسفالت وقتی بر ارقام بزرگ ضرب می‌شود رقم كلانی خواهد شد كه نشان از اهمیت این محصول برای كشور دارد.

آخوندی با تشكر مجدد از مركز تحقیقات، راه و مسكن و سایر دست‌اندركاران در این حوزه تاكید كرد: كار تمامی شما از جهت ملی كار بسیار مهمی برای كشور است كه نمی‌توانیم نسبت به آن كم توجه باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: تمامی اقدامات انجام شده در این حوزه در جهت ارتقاء بهره‌وری و فناوری قیر صورت گرفته كه به جهت اقتصادی بسیار باارزش است و وظیفه دارم به گرمی دست همه دست‌اندركاران را بفشارم.

وزیر راه و شهرسازی با تاكید بر اینكه بهره‌وری از قیر و آسفالت كشور موضوعی است كه باید در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار بگیرد گفت: این موضوع اگر چه به ظاهر ساده است اما كار مهندسی بسیار پیچیده‌ای است كه می‌تواند مورد توجه جامعه مهندسی ایران باشد و موجب افزایش سرمایه ملی می‌شود.

وی با تاكید بر اینكه نحوه اجرا و كیفیت قیر و آسفالت به جامعه مهندسی و جامعه پیمانكاری مربوط است گفت: به دلیل تغییرات مختلف روكش‌ها یا گاهی اجراهای نادقیق تصور عمومی از عمر آسفالت تصور درستی نیست و به همین دلیل افزایش كیفیت و بهبود آن باید مورد توجه قرار می‌گرفت كه خوشبختانه این مهم در مركز تحقیقات تا حد قابل توجهی انجام شد.

این مقام مسئول ادامه داد: بنده با مشكلات پیمانكاران آشنا هستم و می‌دانم كه در شرایط سختی فعالیت می‌كنند و گرفتاری‌های مالی فراوانی دارند به همین جهت به عنوان وزیر راه و شهرسازی به این موضوع اذعان دارم و از همه دست‌اندركاران تشكر می‌كنم.

آخوندی ادامه داد: همه باید تلاش كنیم تا این برداشت عمومی كه آسفالت عمر مفید كوتاهی دارد را اصلاح كنیم و در صدد افزایش نرخ بهره‌وری قدم برداریم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین تصریح كرد: روسازی راه‌ها به جهت صرف هزینه‌های زیاد در موقع احداث راه و تعمیر و نگهداری آن برای ارائه سرویس مطمئن و پایدار جزو سرمایه‌های ملی است كه به عنوان یك پس‌انداز و هدیه برای نسل‌های آینده باقی خواهد ماند.

گفتنی است در این همایش محمد شكرچی‌زاده رئیس مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی، داود كشاورزیان، خیراله خادمی از معاونین وی در این برنامه حضور بهم رساندند.
نام:
ایمیل:
* نظر: