اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - 23 October 2017
در نشست کمیسیون فرهنگی مجلس با مونسان مطرح شد
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به معارفه رئیس سازمان میراث‌فرهنگی در کمیسیون متبوعش، گفت: درآمد ایران در بخش صنایع‌دستی حدود ۲۴۰‌میلیون دلار است که در صورت برنامه‌ریزی امکان ارتقاء آن به ۲‌میلیارد دلار وجود دارد.
امکان ارتقای درآمد صنایع‌دستی به ۲‌میلیارد دلار
به گزارش عصرپرس به نقل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جمشید جعفر پور  رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در تشریح جلسه یکشنبه ۳۰ مهر کمیسیون فرهنگی با اشاره به معارفه علی اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: رئیس سازمان میراث فرهنگی، برای نخستین بار با حضور در کمیسیون فرهنگی، کلیات اهداف و برنامه‌های خود را برای این سازمان مطرح کرد و نمایندگان نیز موضوعات مهمی که باید در سازمان میراث‌فرهنگی در دستور کار قرار گیرد مطرح کردند.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مونسان برای سه بخش، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، هدف‌گذاری و برنامه دارد تا علاوه برتقویت هویت ملی بتوانند به ایجاد اشتغال و درآمدزایی برسند.

 او به برخی از موضوعات مطرح‌شده از سوی نمایندگان در این جلسه اشاره کرد و گفت: حرکت به‌سمت واگذاری اختیارات و خصوصی‌سازی، آموزش مسائل مختلف در حوزه گردشگری همچون آموزش هتلداری، تورگردانی و کارآفرینی از این طریق، ضرورت توجه به برخی از هنرهای در حال زوال و حمایت از هنرمندانی که نسل آن‌ها و هنرشان رو به انقراض است، هماهنگی با وزارت امورخارجه به‌منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری ازسوی سفرا و رایزن‌های فرهنگی، تبادل نظر درباره ادامه کار به صورت سازمان و وزارتخانه و... از جمله موضوعات مورد تأکید نمایندگان به شمار می‌آیند.

جعفرپور با بیان اینکه به گفته مونسان درآمد ایران در بخش صنایع‌دستی حدود ۲۴۰‌میلیون دلار است که در صورت برنامه‌ریزی امکان ارتقای آن به ۲‌میلیارد دلار وجود دارد، افزود: نبود برندهای شناخته شده در حوزه صنایع‌دستی، ضعف در بازاریابی برای صدور محصولات به نقاط مختلف جهان از جمله مشکلات مورد اشاره رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری محسوب می‌شوند.

 رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: به گفته رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، ایران در تولید صنایع‌دستی با مشکل خاصی رو‌به‌رو نیست اما در زمینه توزیع و صادرات مشکلات متعددی وجود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: