اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - 23 October 2017
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مصرف نمک ایرانیان دو برابر استاندارد است گفت: ایرانیان بیش از حد مجاز نمک مصرف می کنند و متاسفانه 50 درصد نمک مصرفی خانواده ها از طریق نان است.
مصرف نمک ایرانیها دو برابر استاندار است
به گزارش عصرپرس، ایرج حریرچی در نشست خبری افزود: مردم در 50 درصد نمک مصرفی خود در نان نقشی ندارند اما می توانند در مصارف دیگر، نمک مصرفی خود را کاهش دهند زیرا مصرف نمک می تواند زمینه ساز بیماری هایی همچون فشار خون و نارسایی قلبی باشد.
 
حریرچی همچنین در خصوص پرداخت بدهی بیمه ها ادامه داد: میزان اعتباری که  از بیمه بصورت نقد گرفتیم هنوز کفاف مطالبات بویژه در بیمارستان ها و حاشیه شهرها را نمی دهد و ارایه خدمات با مشکل مواجه است.

وی افزود: البته پیش بینی می شود در روزهای آینده مقداری نقدینگی بصورت اوراق حاصل شود که البته  نقد کردن این اوراق خود مشکلات زیادی به همراه دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین در تعیین تعرفه ها گفت: تعیین تعرفه ها در شورای عالی بیمه صورت می گیرد و بیمه سلامت ایرانیان به عنوان نماینده  وزارت بهداشت در شورای عالی بیمه پیگیر موضوع تعرفه هاست.

وی افزود: البته دبیرخانه شورای عالی بیمه برای طرح های تعرفه سال 97 که باید قبل از پایان سال و تصویب بودجه مورد بررسی قرار گیرد،  ارایه کند.

رسانه ها خشونت را ترویج ندهند 

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه تاکید کرد: پرداختن به اخباری که ترویج کننده خشونت است نباید در صدر اخبار رسانه ها قرار بگیرد.

حریرچی در نشست خبری افزود: تاثیر فضای مجازی در بروز و شیوع  خشونت بسیار زیاد است به گونه ای که نباید اخبار مربوط به خشونت به یک موضوع  جالب و جذاب تبدیل شود.

وی گفت: همچنین انتشار این اخبار موجب آموزش به دیگران و از بین رفتن قبح آن عمل زشت در جامعه  می شود زیرا بر اساس آمار مشخص شده است انتشار اخبار خودکشی در رسانه های بزرگ ‌موجب افزایش 10 درصدی میزان خودکشی می شود.

حریرچی با بیان اینکه تا حد ممکن از بزرگنمایی اخبار مرتبط با خشونت در جامعه باید پرهیز شود ادامه داد: بالاترین میزان خودکشی مربوط به افرادی است که افسردگی عمیق و شدید دارند البته انتشار درست و بجای اخبار خودکشی در علت یابی این موضوع  اثر گذار است.

وی افزود: آگاهی بخشی به جامعه، پرهیز از جذب مخاطب، داشتن نگاه بازدارنده به اینگونه اخبار، هشدار در خصوص عواقب آن و معرفی برخی ناتوانی های پس از آن ، نقش موثری در کاهش رفتارهای خشونت آمیز در جامعه دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت : خودکشی ، رفتاری پیچیده شامل اختلالات جسمی ، روحی توام با سوء مصرف مواد و مشکلات اجتماعی و فرهنگی است و نباید به مشکلی شایع و دم دستی مبدل شود بنابراین تقویت سلامت روان و آگاهی رسانی به جامعه راهی مطمئن برای ارتقای فرهنگ پیشگیری در برابر اینگونه آسیب هاست.
نام:
ایمیل:
* نظر: