اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - 22 October 2017
دکتر منصور غلامی در سال ۱۳۳۲ در شهر همدان در خانواده‌ای مذهبی و متدین متولد شد. وی مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۳۵۵ در رشته ترویج و آموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان گرفت و از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ عضو جهاد سازندگی همدان و مسئول اردوگاه روستایی بود.
وزیر پیشنهادی علوم کیست؟به گزارش عصرپرس، دکتر منصور غلامی در سال ۱۳۳۲ در شهر همدان در خانواده‌ای مذهبی و متدین متولد شد. وی مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۳۵۵ در رشته ترویج و آموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان گرفت و از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ عضو جهاد سازندگی همدان و مسئول اردوگاه روستایی بود.همچنین از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲ سرپرست دانشکده کشاورزی شهرکرد وابسته به دانشگاه اصفهان و عضو جهاد دانشگاهی اصفهان بود.

منصور غلامی در سال ۱۳۶۴ مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرد و در همان سال تا سال ۱۳۶۷ ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌دار بود. 

وی پس از آن به مدت دو سال معاونت اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا را بر عهده داشت و بعد از آن مجدداً به مدت یک سال رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا شد.

او در سال ۱۳۷۰ برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و در سال ۱۳۷۴ در مقطع دکتری رشته علوم باغبانی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و به ایران بازگشت. 
غلامی پس از بازگشت به ایران مجدداً به مدت یک سال معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا شد و پس از آن ریاست آن دانشگاه را عهده‌دار بود. وی هم‌اکنون نیز رئیس دانشگاه بوعلی سینا است.

برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم
رئیس دانشگاه بوعلی و گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه از مسائل و مشکلات مالی دانشگاه‌ها از نزدیک آشنایی دارد، گفت: مشکل اصلی این مشکلات به منابع مالی دولت بر می‌گردد. در حال حاضر نیز دانشگاه‌ها هنوز درآمد اختصاصی حاصل از فعالیت‌های علمی و پژوهشی قابل توجهی ندارند؛ بنابراین یکی از برنامه‌های اصلی در وزارت علوم متکی کردن دانشگاه‌ها به درآمدهای اختصاصی است.

دکتر منصور غلامی با بیان اینکه مسائل و مشکلات شکل گرفته در دانشگاه‌ها را جمع‌آوری و در رفع‌شان تلاش خواهم کرد، تصریح کرد: محور اصلی برنامه‌ها؛ اهداف، مأموریت‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی در حوزه آموزش عالی خواهد بود که به نظر می‌رسد توفیقات اجرایی در آنها کمتر بوده است.

وی یادآور شد: بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها، توسعه علمی با حفظ جایگاه علمی کشور در منطقه و جهان و تلاش برای به دست آوردن مرجعیت علمی در بخش‌هایی که توانمندی علمی داریم از جمله برنامه‌های اجرای ما خواهد بود.

غلامی خاطرنشان کرد: هدایت پژوهش‌های کشور به سمت حل مشکلات اجرایی، صنعتی و اجتماعی کشور علاوه بر توسعه در زیرساخت‌های علوم بنیادی و فناوری‌های جدید در دستور کار خواهد بود.

وی به توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای خوداشتغالی و کارآفرینی تأکید کرد و گفت: مباحث فرهنگی برای اعتلای جایگاه اساتید، شادابی و نشاط علمی و سیاسی دانشجویان، تعمیق باورهای دینی و توسعه همبستگی ملی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه بوعلی همدان ادامه داد: گسترش باورها و نگاه‌های ایرانی- اسلامی در زمینه‌های مختلف تربیتی، شخصیتی و تلاش برای تقویت خودباوری جوانان و دانشجویان و محققان جوان در راستای جهاد علمی در کشور مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه مسائل رفاهی دانشجویان و مسائل معیشتی کارکنان در تقویت بنیه مالی دانشگاه‌ها باید دیده شود، درباره برنامه خود برای فعال کردن شورای عتف گفت: باید در مدل فعالیت شورای عتف و میزان مسئولیتی که وزارت علوم در این شورا دارد، تجدیدنظر شود و در وهله بعد هم کار مشترکی با نهادهایی که در شورای عتف عضو هستند، انجام بگیرد.

به گزارش عصرپرس، رییس جمهوری دیروز (29 مهر)  «دکتر منصور غلامی» رئیس دانشگاه بوعلی سینا را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی کرد و علی لاریجانی رئیس مجلس صبح امروز نامه معرفی وی را اعلام وصول کرد.

رییس مجلس در جلسه علنی امروز اعلام کرد: جلسه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی علوم و نیرو یکشنبه هفته آینده (7 مهر) برگزار می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: