اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - 22 October 2017
رئوس برنامه هاي وزير پيشنهادي نيرو که در چهار بخش «آب و پساب»، «برق و انرژي‌هاي تجديدپذير»، «مديريت منابع انساني، علم، فناوري و پشتيباني صنعت» و « مديريت تأمين منابع مالي» تنظيم شده، تقديم مجلس شورای اسلامی شد.
برنامه‌هاي گزينه پيشنهادي وزارت نيرو به مجلسبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، همزمان با معرفي دکتر رضا اردکانيان به عنوان گزينه پيشنهادي وزارت نيرو از سوي رياست جمهوري به مجلس شوراي اسلامي جزييات برنامه‌ها و رزومه وي تقديم نمايندگان مجلس شوراي اسلامي شد.

براساس گزارش ها، اين برنامه در چهار بخش «آب و پساب»، «برق و انرژي‌هاي تجديدپذير»، «مديريت منابع انساني، علم، فناوري و پشتيباني صنعت» و « مديريت تأمين منابع مالي» تنظيم شده است.

متن گزارش نشان مي دهد که گزينه پيشنهادي وزارت نيرو در اين برنامه سعي کرده ضمن توصيف سيماي کلي هر بخش در مقدمه، در ادامه به بررسي چالش ها، راهبردها و برنامه هاي پيشنهادي جهت رفع اين چالش ها و در عين حال پياده سازي راهبردهاي موجود بپردازد.

به نظر مي رسد وزير پيشنهادي نيرو چنان که در مقدمه برنامه خود نيز به آن اشاره داشته در دوره جديد بدنبال ارائه رويکردي نو در برنامه هاي توسعه در صنعت آب و برق است، برنامه‌هايي که به زعم او در عين اعتراف به برخي کاستي ها در سال هاي گذشته و درس گرفتن از آن‌ها، حامل نوعي نگاه به هم پيوسته در مديريت منابع آب، خاک و انرژي با هم است.

همچنين در اين برنامه دکتر اردکانيان به اهداف وزارت نیرو در دولت دوازدهم به شرح ذيل اشاره کرده و مسیر حرکت صنعت تا پايان دوره 4 سال آینده بر اساس این محورها خواهد بود:

*حصول اطمینان از تامین آب و برق مطمئن و پایدار در جهت رفع نیازهای متعارف بخشهاي مختلف کشور

*ارتقای حکمراني و بهره‌وری آب از طريق استقرار مديريت بهم پيوسته منابع آب مبتني بر مديريت تقاضا در سطح ملي، حوضه‌هاي آبريز و محلي و نيز اجراي طرح هاي توسعه و بازچرخاني پساب با رعايت اصول توسعه پايدار، آمايش سرزمين و هماهنگي متقابل بين سرمايه‌هاي مختلف اجتماعي، اقتصادي و زيست‌محيطي با مشارکت مؤثر ذي‌نفعان

* ارتقای بهره‌وري شبکه برق کشور با تمرکز بر توسعه پايدار، امنيت عرضه و تقاضا، بهبود کيفيت و حفظ محيط زيست با گسترش انرژي‌هاي تجديدپذير

*مديريت منابع انساني، ارتقای سطح دانش و خلاقيت، توسعه پژوهش و فناوری با تاکید بر تقویت توان تولید داخل

* رونق محیط کسب و کار در صنعت آب و برق از طريق تعامل حداکثري با بخش خصوصی و تعاونی ها، بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي قانوني، حضور فعال در بازارهاي ملي و بين المللي و جذب سرمايه.
به گزارش عصرپرس، رییس جمهوری دیروز (29 مهر) «رضا اردکانیان» مدیر انستیتو مدیریت منابع زیست محیطی دانشگاه سازمان ملل را به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس معرفی کرد و علی لاریجانی رئیس مجلس صبح امروز نامه معرفی وی را اعلام وصول کرد.

رییس مجلس در جلسه علنی امروز اعلام کرد: جلسه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی علوم و نیرو یکشنبه هفته آینده (7 مهر) برگزار می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: