اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - 22 October 2017
زنگنه
وزیر نفت گفت: بازار نفت صحبت های آقای ترامپ را نشنید چون اگر تهدیدهایی که رئیس جمهور آمریکا در مورد ایران مطرح کرد بخواهد عملی شود به این معنی بود که قیمت نفت به شدت با افزایش روبه رو می شد، این در حالی است که در یک هفته گذشته هیچ تغییر ویژه ای در روند فراز و نشیب بازار نفت ایجاد نشد.
بازار نفت صحبت های ترامپ را نشنیدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در خصوص نشست مشترکش با اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص تاثیرات صحبت های آقای ترامپ بر بازار جهانی نفت در این جلسه مباحثی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر نفت ادامه داد: بازار نفت صحبت های آقای ترامپ را نشنید چون اگر تهدیدهایی که رئیس جمهور آمریکا در مورد ایران مطرح کرد بخواهد عملی شود به این معنی بود که قیمت نفت به شدت با افزایش روبه رو می شد، این در حالی است که در یک هفته گذشته هیچ تغییر ویژه ای در روند فراز و نشیب بازار نفت ایجاد نشد.

نامدار زنگنه تصریح کرد: میلیون ها نفر در بازار نفت موضع می گیرند و اینگونه نیست یک نفر یا یک دولت تکلیف بازار نفت را روشن کند بلکه بازیگران متعددی براساس منافع اقتصادی و تحلیل از وضعیت عرضه و تقاضا، سرنوشت را در بازار نفت تعیین می کنند و نوساناتی که قیمت هر بشکه نفت را در محدوده 30 سنت بالا و پایین می کرد جهش غیرقابل تائیدی در قیمت نفت نبود این در حالی است که اگر میزان کلانی از تولید از بازار نفت حذف شود قیمت نفت با افزایش قابل توجهی روبه رو می شود.

اظهارات ترامپ در بازار نفت جدی گرفته نشده است
وزیر نفت با بیان اینکه اظهارات ترامپ در بازار نفت جدی گرفته نشده است، گفت: کسی بابت فروش نفت به ایران بدهی ندارد اما مشکلاتی در خصوص جابه جایی درآمدهای حاصل از فروش نفت وجود دارد که برای حل آن درصددیم بخشی از بازارهای خود را از آسیا به اروپا تبدیل کنیم

نام:
ایمیل:
* نظر: