اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - 22 October 2017
مديركل دفتر مديريت بحران و پدافند غيرعامل شركت توانير تاكيد كرد
مديركل دفتر مديريت بحران و پدافند غيرعامل شركت توانيربه ويژگيهاي خاص صنعت برق به عنوان يك صنعت زيربنايي و نقش آن در پيشبرد اهداف توسعه اي كشور اشاره كرد و اظهار داشت: با نگاه مهندسي و رويكرد تاب آوري مي توان پايداري صنعت برق را ارتقاء بخشيد.
ضرورت افزايش پايداري برق با با نگاه مهندسي و رويكرد تاب‌آوريبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، در آستانه هفته پدافندغيرعامل، نخستين مرحله از كارگاه آموزشي «ICS» با عنوان اصول و كاربرد سامانه فرماندهي حادثه (100- ICS) از سوي دفتر مديريت بحران و پدافند غيرعامل شركت توانير در سوله مديريت بحران منطقه 6 تهران برگزار شد.

اين كارگاه آموزشي دو روزه با حضور محمد ابراهيم نژاد مديركل دفتر مديريت بحران و پدافند غيرعامل شركت توانير، دكتر گيوه چي استاديار مديريت بحران و HSE دانشگاه تهران (مدرس دوره) و دبيران كميته پدافند غيرعامل شركتهاي توزيع و برق منطقه اي و با همكاري دانشگاه تهران، كرسي يونسكو در مديريت سوانح طبيعي و پژوهشكده سوانح طبيعي برگزار شد. 

ابراهيم نژاد يكي از برنامه هاي دفتر مديريت بحران و پدافند غيرعامل توانير را حركت به سمت پياده سازي سامانه فرماندهي حادثه (ICS) عنوان كرد كه به طور هدفمند و بر پايه راهبردهاي پدافند غيرعامل و سند راهبردي وزارت نيرو دنبال مي شود.

وي به ويژگيهاي خاص صنعت برق به عنوان يك صنعت زيربنايي و نقش آن در پيشبرد اهداف توسعه اي كشور اشاره كرد و اظهار داشت: «با نگاه مهندسي و رويكرد تاب آوري مي توان پايداري صنعت برق را ارتقاء بخشيد. از اين رو بايد همه در مسيري حركت كنيم كه فرهنگ تاب آوري با رويكرد دانش پايه و سيستماتيك، به گونه اي در صنعت برق نهادينه شود كه كاركنان در هر مسووليت و پست سازماني با مصاديق تاب آوري حوزه ماموريت خود آشنا شوند و آن را به كار ببندند.»

ابراهيم نژاد يكي از ماموريتهاي 14 گانه ابلاغي دفتر مديريت بحران و پدافند غيرعامل توانير را استقرار سامانه فرماندهي حادثه عنوان كرد و با اشاره به ضرورت آشنايي دست اندركاران اين حوزه با مفاهيم دانش پايه افزود: اين كارگاه آموزشي اولين كارگاه آموزشي «ICS» است كه با هماهنگي دانشگاه تهران، كرسي يونسكو در مديريت سوانح طبيعي و پژوهشكده سوانح طبيعي و با حضور دبيران كميته پدافند غيرعامل صنعت برق كشور (شركتهاي توزيع و برق منطقه اي) به مدت 2 روز در سوله مديريت بحران منطقه 6 تهران برگزار مي شود.

وي هدف از برپايي اين دوره را ارتقاي توانمندي كاركنان به منظور پياده سازي سامانه فرماندهي حادثه در صنعت برق عنوان و بر لزوم ارايه دوره پايه (100- ICS) به منظور ايجاد زبان مشترك براي تمامي پرسنل صنعت برق تاكيد كرد.

گفتني است اولين دوره آموزشي سامانه فرماندهي حادثه در 8 بخش ارايه شد كه موضوعاتي چون تاريخچه و روند تكامل سامانه ICS، ويژگيهاي پايه سامانه، معرفي اِلمان فرماندهي حادثه و چگونگي طراحي اجزاي آن، معرفي اجزاي سخت افزاري سامانه فرماندهي حادثه و چگونگي برقراري رابطه آن با عناصر مديريتي، معرفي سطوح تكميلي 400 ICS و 200 ICS و كاربردهاي اجمالي آن، تشكيل تيم براي كار كارگاهي، ارايه نتايج كار كارگاهي تيمها و جمع بندي و ارايه مدارك آموزشي را در دستور كار داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: