اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - 21 October 2017
شرکت کنندگان در نشست بین المللی خلع سلاح هسته ای در مسکو که با حضور نمایندگانی از ۴۰ کشور برگزار شد، بر حمایت از برجام تاکید کرده و نماینده اتحادیه اروپا حفظ این پیمان را ضروری خواند.
پشتیانی ۴۰ کشور از برجام و تاکید اتحادیه اروپا برحفظ آن
به گزارش عصرپرس به نقل از ایرنا، هلگا اشمید دبیرکل بخش روابط خارجی اتحادیه اروپا (EEAS) ومعاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در این نشست که با حضور عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو برگزار شد، گفت: مدافع حفظ برجام هستیم؛ ایران مطابق تعهدات خود در برجام عمل کرده است ، بنابراین این توافق باید حفظ شود.

وندی شرمن معاون پیشین وزیر امور خارجه آمریکا نیز در نشست خلع سلاح هسته ای مسکو اظهار کرد: دو سوم آمریکایی ها و حتی بخشی از جمهوریخواهان پشتیبان برجام هستند.

عباس عراقچی رییس هیات ایرانی نیز با تشریح همگرایی جهان در برابر ادعاهای ضد برجامی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت: دو سال پس از اجرای برجام اوضاع خاورمیانه تثبت شده است و اگر این پیمان نبود وضعیت منطقه بسیار بدتر بود.

انتون خروپکف رییس آژانس امنیت و انرژی روسیه و میزبان چهارمین نشست کنفرانس خلع سلاح هسته ای مسکو نیز گفت: اگر برجام نبود، هنوز مداکره ادامه داشت.

وی افزود: برجام الگویی برای فیصله موضوع هسته ای در کره شمالی است.

نشست بین المللی خلع سلاح هسته ای در مسکو با حضور بیش از ۲۰۰ مقام و کارشناس دست اندرکار امور انرژی هسته ای، ایمنی اتمی و جلوگیری از گسترش جنگ افزارهای هسته ای از کشورهای مختلف توسط مرکز انرژی و امنیت روسیه برنامه ریزی شده است.

بررسی وضع اجرای پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (ان.پی.تی) و دورنمای بازنگری آن تا سال ۲۰۲۰ از موضوعات اصلی این نشست عنوان شده است.

پایداری توافق ها در چارچوب برجام و نقش تلاش های دیپلماتیک چندجانبه برای حل و فصل بحران هسته ای در شبه جزیره کره نیز در دستور کار نشست مسکو قرار دارد.

رسانه های روسی خبر از حضور نمایندگانی از هیات های دو کره در این نشست داده اند.

ریاست این نشست دو روزه را آنتون خلوپکوف رییس مرکز انرژی و امنیت روسیه و مدیر شورای علمی شورای امنیت این کشور برعهده دارد.

عراقچی رییس هیات ایرانی صبح پنجشنبه برای مذاکره با مقام های روسی و شرکت در این نشست وارد مسکو شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: