اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - 18 October 2017
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بدنبال راهکاری برای اکران فیلم های خارجی هستیم که منافع بیشتر و هزینه کمتری داشته باشد.
بدنبال راهکاری برای اکران فیلم های خارجی هستیم
به گزاش عصرپرس به نقل از ایرنا، سیدعباس صالحی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره اکران فیلم های خارجی در سینماها تصریح کرد: این موضوع در دهه های مختلف محل بحث و گفت وگوها بوده و موافقان این تصمیم معتقدند فیلم های خارجی خوبی در سطح جهان داریم و اکران این آثار به اقتصاد سینما کمک می کند.

وی ادامه داد: تنوع این محصولات کمک می کند که ما اوقات فراغت در سینما را افزایش داده و سالن ها و اقتصاد سینما را در یک گردش مثبت تر قرار دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: طبعا وقتی که این فیلم ها ارائه می شوند، ضوابط عرضه را در حوزه ارائه باید داشته باشند تا امکان نمایش پیدا کنند، مشابه همان مواردی که فیلم های داخلی طی می کنند.

وی گفت: با این استدلال ها موافقان از اینکه سالن های سینما را بر روی فیلم های خارجی باز کنیم، حمایت می کنند زیرا کمک کننده اقتصاد سینما و ایجاد کننده یک فضای بهتر در حوزه سینما خواهد شد.

صالحی ادامه داد: منتقدان این اتفاق هم طبعا استدلال های خود را دارند و با توجه به تعداد محدود سالن های سینما در کشور و اینکه در همین حدی که ما سالن سینما داریم، بعضا امکان نمایش برای برخی از فیلم های تولید شده وجود ندارد و برای برخی از فیلم های خوب زمان کافی اکران نیست، چون ضریب اکران پایین می آید. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: حدود ۱۰۰ فیلم در سال تولید می شود و عملا فقط ۶۰ تا ۷۰ فیلم امکان نمایش را دارند و این ممکن است به تولید داخل صدمه بزند و باعث از دست دادن عرصه و عرضه تولیدات داخلی در حوزه سینما خواهد شد.

صالحی افزود: این دو مجموعه استدلال ها در شورای پروانه نمایش محل بحث است و طبعا تلاش می کنیم آنچه اتفاق خواهد افتاد، اتفاقی باشد که منافع بیشتر و هزینه های کمتری داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ثبت نام زائرین اربعین در سامانه اربعین و پرداخت وجوه بیمه آنها برای این سفر گفت: این سامانه کنترل کننده تردد مردم در شرایط عراق است و به ساماندهی تر شدن رفت وآمد به عراق برای شرکت در مراسم اربعین کمک می کند و برخی از اتفاقاتی که در سال های قبل افتاده و موجب مشکلاتی برای زائرین و همچنین در روابط بین ایران و عراق شده را مدیریت می کند.

وی درباره پرداخت بیمه زائران اربعین توسط دولت اظهار داشت: این بحث هایی است که با دولت داشته و داریم و امیدواریم در برخی از قسمت ها، بهتر برخورد شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پیشنهاد ثبت هفته کرامت در تقویم ملی اظهار داشت: دهه کرامت از دهه های مهم از ایام کشور است و به اعتبار امام رضا(ع) در مشهد که پاییتخت معنوی کشور است رخ می دهد و می تواند یک فرصتی برای جشن ملی در فضای مذهبی باشد.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع مانند موضوعات دیگر مسیر خود را در شورای فرهنگ عمومی که متشکل از دستگاه ها مختلفی است که در این شورا حضور می یابد، باید طی کرده و مطرح شود ودستگاه ها نیز با نگاه مثبتی به این مقوله بنگرند و بعد هم در مرحله نهایی در صحن شورای انقلاب فرهنگی رای بیاورد.

صالحی تصریح کرد: برای طی این مسیر وزارت ارشاد کمک می کند، اما طبعا دستگاه های دیگری وجود دارند و فقط وزارت ارشاد به تنهایی تصمیم گیرنده نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر: