اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - 18 October 2017
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: اگر کوچکترین نقضی در برجام صورت گیرد، به طور قطع برخورد مناسبی خواهیم داشت، چون ادامه برجام مرده و بی‌روح برای ما فایده ندارد.
ادامه برجام مرده و بی‌روح فایده ندارد
به گزارش عصرپرس به نقل از صداوسیما،محسن رضایی در همایش آینده‌پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت در دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: برجام تا وقتی خاصیتی داشته باشد برای ما معتبر است، ولی اگر فقط ما را از فعالیت‌های هسته‌ای منع کند دیگر خود به خود لغو شده است.

وی با تاکید بر اینکه درباره برجام نه با آمریکا و نه اروپا مذاکره مجدد نمی‌کنیم گفت: اگر کوچکترین نقضی صورت گیرد، به طور قطع برخورد مناسبی خواهیم داشت، چون ادامه برجامِ مرده و بی‌روح برای ما فایده ندارد.

رضایی با اشاره به اینکه آمریکا می‌خواهد ظاهر برجام را حفظ کند، اما در باطن موجود بی‌خاصیتی باشد افزود: فشار‌های آمریکا برای این است که مانع همکاری کشور‌های اروپایی با ایران شود.

وی همچنین با اشاره به تحولات کردستان عراق و اینکه ایران در آزاد سازی کرکوک دخالتی نداشته است گفت: آقای بارزانی با کار‌های خودش شمال عراق را ده سال به عقب برد و این شهر به دست نیرو‌های مردمی و دولت عراق آزاد شده است.

همایش آینده پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت ملی در دانشگاه عالی دفاع ملی با حضور کارشناسان حوزه دفاعی آغاز به کار کرد.

این همایش یک روزه با محور‌های طراحی و استقرار نظام آینده پژوهی در نیرو‌های مسلح، بررسی چالش‌های اجرایی فعالیت‌های آینده پژوهی در نیرو‌های مسلح، تصویر پردازی از آینده شکوهمند و اقتدار آفرین دفاعی، ایجاد و تقویت شبکه آینده پژوه‌های دفاعی و معرفی جایزه آینده پژوهی دفاعی برگزار شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: