اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۳ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - 17 October 2017
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران خبر داد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: با اجرای طرح تعادل بخشی تا کنون 20 میلیون متر مکعب صرفه جویی صورت گرفته است .
20 میلیون مترمکعب صرفه جویی با اجرای طرح تعادل بخشیبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس،  محمد بختیاری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب گفت: میزان مخازن سدهای تهران (ماملو، لار و امیرکبیر) 767 میلیون مترمکعب می باشد که 17 درصد افزایش داشته است.

بختیاری در ادامه گفت: پیش بینی ما برای امسال این است که وضعیت نرمالی را داشته باشیم که با همراهی مردم می توانیم سال 97 را بدون تنش پشت سر بگذاریم.

وی در ادامه  میزان مصرف آب شرب اختصاص یافته سال گذشته در تهران را یک میلیارد و 50 میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: از این میزان مصرف 75 درصد از سدها و 25 درصد دیگر آن از منابع آب های زیر زمینی تامین شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در ادامه با اشاره به وضعیت بودجه این شرکت گفت : 220 میلیارد تومان بودجه این شرکت بوده که تنها 30 درصد آن از محل اوراق مشارکت جذب شده که بخشی از آن صرف طرح های عمرانی شرکت شده است .

بختیاری گفت : در راستای طرح تعادل بخشی که طرح ملی است از 1500 حلقه چاه غیر مجاز 600 حلقه آن بسته شده و تا پایان سال این تعداد به طور کامل بسته خواهند .

وی تصریح کرد : تا کنون 185 دستگاه  کنتور حجمی ، 200 کنتور فهام نصب شده که تا پایان سال به کلیه تعهدات خود عمل خواهیم کرد .

وی افزود: با اجرای طرح تعادل بخشی تا کنون 20 میلیون متر مکعب صرفه جویی شده است .

بختیاری گفت: کل چاه های تهران 48 هزار حلقه می باشد که 35 هزار آن مجاز ومابقی غیرمجاز هستند و برداشت چاه های مجاز و غیر مجاز  2 میلیارد و 350 میلیون متر مکعب است که چاه های غیر مجاز 210 میلیون متر مکعب بوده که 10 درصد این برداشتها رو شامل می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در ادامه گفت: ظرف 2 سال آینده چاه های غیر مجاز پروانه دار می شوند و از اضافه برداشت چاه های مجاز با نصب کنتور های هوشمند جلوگیری می شود.

وی در ادامه به تخریب 251 ساخت و ساز غیر مجاز در حریم رودخانه اشاره کرد و گفت : از ابتدای امسال 251 تخریب ساخت و ساز های غیر مجاز صورت گرفته که تا 3 سال آینده تمامی ساخت و سازهای غیر مجاز حریم رودخانه ها تخریب می شوند.

بختیاری افزود: اقتصاد آب اقتصاد ورشکسته ای است چرا که قیمت تمام شده آب 2هزار و 500 تومان است و تنها 450 تومان از مردم دریافت می شود و تا زمانی که این قیمت به تعادل نرسد نمی توانیم اقتصاد آب را بهبود بخشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: