اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - 17 October 2017
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت:انجمن اولیاء و مربیان باید از جایگاهی برخوردار باشند که اولیا را با مدرسه پیوند دهند تا آنهادر مسائل مدرسه، اعتلای وضعیت پرورش و ایجاد فضای سالم برای گفتگو دخیل باشند.
انجمن اولیا و مربیان باید فضای گفتگو را برای جوانان مهیا کنند
به گزارش خبرنگار عصرپرس: معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده امروز(سه‌شنبه) ۲۵ مهرماه با حضور در آئین بزرگداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان با بیان اینکه اعتلای انسان در رسیدن به حیات طیبه است،اظهار کرد: دین اسلام برای آزادی انسان از دردها و رنج‌ها آمده است و ما باید این را به یک اصل و برنامه‌ تبدیل کنیم و در عمل شاهد شکل گیری آن باشیم. اگر این مهم حاصل نشود باید در رویه خود تغییر ایجاد کنیم.

وی بر ضرورت رفتار توام با عزت و احترام با جوانان و خانواده‌ها تاکید و تصریح کرد: برای داشتن فارغ التحصیلانی امیدوار و خود ساخته که بتوانند معیشت آبرو‌مندانه‌ای داشته باشند باید علوم را به صورت کاربردی دنبال کنیم. اما قبل از همه این مسائل باید توجه خود را معطوف به تربیت انسان کنیم تا آنان بتوانند کمال انسانیت خود را تجربه کنند وسالم زندگی کنند..

ابتکار چالش همه جوامع را عدم آشنایی با مهارت‌های زندگی و چگونه زیستن برشمرد و آنرا بحثی فراگیر در حوزه آموزش دانست و گفت:معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت:انجمن اولیاء و مربیان باید از جایگاهی برخوردار باشند که اولیا را با مدرسه پیوند دهند تا آنهادر مسائل مدرسه، اعتلای وضعیت پرورش و ایجاد فضای سالم برای گفتگو دخیل باشند.

وی ایجاد پیوند بین خانواده و مدرسه را یکی از راه حل‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خواند و گفت: فرهنگ اسلامی در زمینه شکل‌گیری خانواده شکوفا دستورات ارزشمندی دارد که انجمن اولیا و مربیان باید از آنها بهر‌ه‌مند شوند.

ابتکار با تاکید بر اینکه باید مصونیت فکری و اعتقادی برای جوانان ایجاد کنیم عنوان کرد: این مهم با پاسخگویی به سوالات فرزندان در مدرسه و خانواده محقق می‌شود در غیر این صورت پس از گرفتار شدن دانش آموزان به آسیب‌ها نمی‌توان قدم‌های موثری را برداشت.

وی بر لزوم آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان تاکید و تصریح کرد: در حال حاضر مهارت‌های زندگی در کتاب درسی دانش آموزان کلاس دهم وجود دارد اما برای اثر گذارتر کردن این مهارت‌ها باید ارائه آن را برای سال‌های اولیه دبستان در نظر بگیریم.

ابتکار با بیان اینکه دو موضوع مهم آینده کره زمین را تهدید می کند، گفت: یکی از این موضوعات زیاده خواهی و جاه طلبی انسان‌های خودسر(ترامپ) که می خواهد دنیا را به جنگ ونابودی بکشاند ودیگری محیط زیست است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده عدم آگاهی بخشی و آموزش به کودکان را ریشه تمام آسیب‌ها در خانواده‌ها و در میان زنان عنوان کرد و گفت: انجمن اولیا و مربیان باید مسئولانه رفتار کند و آموزش و پرورش نیز برای این انجمن نقش قائل شود تا بتوانیم شاهد شکل گیری ارتباطی موثر باشیم.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: از خانواده‌ای که سرشار از تنش و درگیری است نمی‌توان انتظار تربیت فرزند صالح را داشت در این راستا با ارائه آموزش به خانواده‌ها می‌توان به تربیت فرزندان نیز کمک کرد.

ابتکاردر پایان گفت: آمادگی کامل برای همکاری درقالب تفاهمنامه با آموزش وپرورش و انجمن اولیا ومربیان را داریم. 

نام:
ایمیل:
* نظر: