اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - 17 October 2017
مديركل آموزش و پرورش شهر تهران
مديركل آموزش و پرورش شهر تهران، تربيت دانش آموز در مدرسه را ادامه كار خانواده دانست و افزود: اصل تربيت كودكان در خانواده صورت مي گيرد.
اصل تربيت كودكان در نهاد خانواده صورت مي گيرد
به گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، عباسعلي باقري مدیرکل آموزش وپرورش تهران درآئين بزرگداشت هفته پيوند اوليا و مربيان كه در تالار فرهنگ تهران برگزارشد،‌ تربيت را تنها وظيفه آموزش و پرورش ندانست و افزود: تربيت كاري بزرگ و پر مسئوليت است كه تنها بخشي ازآن برعهده آموزش و پرورش مي باشد.

وي اظهاركرد: اصل تربيت کوذکان در خانواده ها اتفاق مي افتد زيرا طبق نظريه هاي روانشناسي 70 درصد شخصيت انسان قبل از 6 سالگي شكل مي گيرد .

باقري تصريح كرد: اگر خانواده نقش خود را در تربيت كودكان به خوبي ايفا نكند ادامه فرآيند تربيتي در مدرسه با مشكل مواجه مي شود .

مديركل آموزش و پرورش شهرتهران خاطر نشان كرد: همسو و هم جهت بودن خانواده و مدرسه در مسير تربيت ضروري است و اگر چنين همسويي صورت نگيرد فرآيند تربيت به خوبي صورت نمي گيرد .

وي ادامه داد: خانواده بايد متولي داشته باشد زيرا اصل تربيت درخانواده صورت مي گيرد و در مدرسه تنها ادامه مسير تربيت محقق مي شود .

باقري با اشاره به آيات الهي و همچنين احاديثي از امام علي( ع ) گفت: براساس آموزه هاي ديني امر به معروف و نهي از منكر يكي از واجبات است و دراين عرصه كدام امر به معروف و نهي از منكر بالاتر از تربيت فرزندان است .
وی گفت: تنهاراه نجات کشور خانواده و تربیتی است که درخانواده شکل می گیرد و انجام کارهای آموزشی که مربیان در مدرسه انجام می دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر: