اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - 16 October 2017
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آبفای کشور خبر داد
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تاکنون بیش از 17 هزار کیلومتر از شبکه‌ها، حدود یک میلیون و 200 هزار انشعاب، 116 مخزن و 426 کیلومتر خط انتقال نشت‌یابی و 2107 کیلومتر از شبکه‌های توزیع آب کشور اصلاح و نوسازی شده‌اند.

اصلاح و نوسازی 2107 کیلومتر شبکه‌ های توزیع آب کشوربه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس،  علی سیدزاده مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه بین المللی آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران گفت: هدر رفت آب در سال 83 برابر با 33 درصد بوده، اما خوشبختانه الان با همت کارشناسان صنعت این میزان به 25.5 درصد رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر مطابق استاندارد IWA سه استراتژی؛ مدیریت فشار، اصلاح شبکه های توزیع و کنترل نشت برای کاهش هدر رفت آب در کشور پیگیری می شود.

سیدزاده تصریح کرد: تاکنون بیش از 17 هزار کیلومتر از شبکه ها، حدود یک میلیون 200 هزار انشعاب،  116 مخزن و 426 کیلومتر خط انتقال نشت یابی، و 2107 کیلومتر از شبکه ها نیز اصلاح و نوسازی شده اند.  

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: اصلاح و بازسازی شبکه نیازمند اعتبار مالی مناسبی است که امیدواریم با کمک دولت و مجلس بتوانیم این بخش را با سرعت بالاتری سامان دهیم.

وی افزود: در حال حاضر ۳۰ درصد از شبکه‌های توزیع آب فرسوده است که ۴۰ هزار کیلومتر مربوط به حوزه شهری است و ۵۰ هزار کیلومتر مربوط به حوزه روستایی می‌شود.

سید زاده گفت: سهم آب شرب کشور حدود 7 درصد است که اگر طرح های تأمین آب به بهره برداری برسد، مشکلی برای تأمین آب شرب شهرها پیدا نمی کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: