اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - 16 October 2017
رئیس کل بانک مرکزی
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره بی تاثیری سخنان ترامپ بر اقتصاد ایران گفت: خوشبختانه اقتصاد ما نشان داده است با تاسی از اقتصاد مقاومتی نسبت به شوک هایی که از بیرون وارد می شود مصونیت یافته است .
اقتصاد ایران مقابل شوک های بیرونی مصونیت یافته است
به گزارش عصرپرس از شبکه خبر، ولی الله سیف در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی گفت: با وجود آنکه این ذهنیت وجود داشت که ممکن است شاهد شوک هیجانی به بازار ناشی از سخنان ترامپ باشیم اما شرایط در بازار آرام است . البته بانک مرکزی شرایط را تحت نظر دارد. 

وی درباره تاثیر سخنان ترامپ بر بازار  ارز هم گفت: قیمت ارز همواره بر پایه عرضه و تقاضا شکل می گیرد و بانک مرکزی وظیفه دارد که از نوسانات ناشی از هیجانات جلوگیری کند و ماحتی این هیجان را نیز نداشتیم . 

وی ادامه داد: در بازار سرمایه و بورس حتی ما با رشد مواجه بودیم و این نشان می دهد شرایط کاملا تحت کنترل است.  
 
رئیس کل بانک مرکزی درباره هم اقدامات انجام شده در راستای اقتصاد مقاومتی هم گفت: خوشبختانه وضعیت مثبت ارزیابی می شود در بعضی زمینه ها اقدامات مثبت انجام شده است و تطبیق شاخص های مورد نظر با اقتصاد مقاومتی از بحث های اساسی ماست که به طور مستمر در ستاد اقتصاد مقاومتی پیگیری می شود. 

وی یکی از مباحث مطرح شده در جلسه ستاد را ایجاد اشتغال فراگیری عنوان کرد که در گزارشی توسط دکتر ربیعی از طرف وزارت تعاون مطرح شد . وی با بیان اینکه ایده های جدید مطرح شده در گزارش می تواند به اشتغال بیشتر منجر شود  افزود: خوشبختانه در فصل دوم سال 96 نسبت به زمان مشابه سال قبل 795 هزار شغل ایحاد شد.

سیف در ادامه با اشاره به طرح مشترک بانک مرکزی ، وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی و استانداران کشور از تخصیص 20 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال فراگیری در مناطق روستایی کشور خبر داد.

نام:
ایمیل:
* نظر: