اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - 16 October 2017
آذری جهرمی خبر داد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با فعال شدن اپراتورهای مجازی در صنعت مخابرات این اپراتورها می‌توانند حجمی از بازار را برای خود جذب کنند و پنج درصد بازار را به خود اختصاص دهند، ایجاد تعرفه‌های رقابتی، بزرگ شدن بازار و جلوگیری از قاچاق مکالمه، از مزایای آزاد سازی مکالمات است
آزادسازی مکالمات بین‌الملل برای اپراتورهای مجازی
به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، محمد جواد آذری جهرمی در مراسم افتتاح هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی (تلکام 2017) این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای همگرایی بیشتر در مسیر توسعه و گسترش کسب و کارهای نوپا عنوان کرد و افزود: امسال 225 شرکت داخلی و 102 شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور دارند که فرصت مناسبی برای تعاملات بیشتر، بهبود شرایط کسب و کار و اعلام برنامه های اپراتورها برای توسعه سرمایه گذاری در حوزه ICT است.

وی با اشاره به اینکه سه پنل تخصصی از تاریخ 24 مهر ماه تا 26 مهر ماه در نمایشگاه تلکام امسال برگزار می شود، افزود: پنل اول توسعه اقتصاد دیجیتالی است که ظهر امروز با حضور رئیس کل بانک مرکزی، معاون اقتصادی رئیس جمهور، وزیر بازرگانی، معاون وزیر اقتصاد و نمایندگان مجلس برگزار می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به موضوع پنل روز دوم با عنوان 2.5 برابری بازار ICT براساس برنامه ششم توسعه، توسط مهندس قنبری مشاور اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: این پنل تخصصی با حضور مدیران اپراتورها، فعالین اقتصادی و بخش خصوصی برگزار می شود که چالشهای این برنامه نیز مورد بحث قرار می گیرد.

وی بر ضرورت توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی تاکید کرد و افزود: این موضوع از طریق پیوست فناوری در حال بحث و بررسی است که سومین پنل در 26مهر ماه با موضوع تبیین پیوست فناوری توسط دکتر دوایی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که با آزاد سازی مکالمات بین الملل برای اپراتورهای مجازی، بهبود کیفیت مکالمات حاصل می‌شود، ادامه داد: با فعال شدن اپراتورهای مجازی در صنعت مخابرات این اپراتورها می‌توانند حجمی از بازار را برای خود جذب کنند و پنج درصد بازار را به خود اختصاص دهند، ایجاد تعرفه‌های رقابتی، بزرگ شدن بازار و جلوگیری از قاچاق مکالمه، از مزایای آزاد سازی مکالمات است؛ بدین ترتیب امکانی برای MVNO ها فراهم می‌شود که از این ظرفیت‌ها استفاده کنندکه کمیسیون تنظیم مقررات، در حال تدوین شرایط است.

وی با اشاره به فعال شدن دو اپراتور خصوصی پست، بیان کرد: با آزاد سازی فعالیت‌های پستی، بازار پستی کشور از ظرفیت امروز که ۸۰۰ میلیارد تومان در سال است به 1600 میلیارد تومان افزایش می یابد.

آذری جهرمی اظهار کرد: در راستای توسعه بازار فیبر نوری، شرکت مخابرات ایران نیز طی ۶ ماه گذشته بالغ بر ۱۴ هزار پورت فیبر نوری واگذار کرده است که امیدواریم تا سال آینده به ۱۰۰ هزار پورت افزایش یابد و موانع زیرساختی آن برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه انتظار داریم با اصلاح نظام تعرفه ها، تقاضا برای بازار ثابت بیشتر شود، افزود: لازم است شرکت مخابرات ایران امکان فعالیت بخش خصوصی در بازار ارتباطات ثابت را فراهم کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر خط مشی های پیش روی وزارت ارتباطات در الزامات 2.5 برابری حجم بازار ICT براساس برنامه ششم توسعه و توجه به اقتصاد دیجیتال افزود: موضوع دیگری که در حال پیگیری آن هستیم بحث شبکه ملی اطلاعات و تولید محتوا است که جهت گیری مناسبی برای هدایت سرمایه گذاری های بخش خصوصی است و هم اکنون شرکت هایIPTV و VOD فعالیت خود را آغاز کرده اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: