اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - 15 October 2017
لاگارد
شبکه خبری زی بیزینس هند به نقل از مدیرعامل صندوق بین المللی پول اعلام کرد، سیاست این صندوق در قبال اعطای وام به ایران به دلیل سیاست های آمریکا در قبال این کشور تغییر نمی کند.

لاگارد: سیاست صندوق بین المللی پول در مورد اعطای وام به ایران تغییر نمی کندبه گزارش عصرپرس از ایرنا و به نقل از شبکه خبری یاد شده، «کریستین لاگارد» بعد از ظهر دیروز (شنبه) در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که با توجه به سیاست جدید «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا که با اصرار از صندوق بین المللی پول و بانک جهانی خواسته است به ایران وام ندهند، آیا آن صندوق سیاست خود را در مورد اعطای وام به ایران تغییر می دهد، افزود: این صندوق دلیلی نمی بیند تغییری در دستورالعمل اجرایی که از سوی هیات مدیره صندوق ابلاغ شده است ، ایجاد کند و به همان شیوه ای که تا کنون عمل می کرده، به کار خود ادامه می دهد.

لاگارد تاکید کرد: ما با 189 کشور کار می کنیم و تنها وقتی از برنامه ای حمایت مالی می کنیم و در مورد آن وارد مذاکره می شویم که کشور عضو آن را مطرح کرده و خواهان حمایت ما باشد.

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب و برغم آنکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون هشت بار پایبندی ایران را به برجام اعلام کرده، با اعلام راهبرد جدید واشنگتن در قبال تهران، پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نکرد و با وجود تلاش های جامعه جهانی به ویژه اروپا از تایید آن امتناع کرد.

این رویکرد جدید ترامپ با اعتراض شدید بسیاری از کشورها، نهادها و مقامات بین المللی و محافل سیاسی مواجه شده است

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله در واکنشی قاطعانه به ترامپ اعلام کرد: برجام یک توافق دوجانبه نیست و به هیچ کشوری تعلق ندارد و رئیس جمهوری هیچ کشوری نمی‌تواند به آن پایان بدهد.

موگرینی تاکید کرد: جامعه بین المللی و اروپا نمی توانند قبول کنند که یک توافق هسته ای را که کار می کند و نتیجه داده است، منحل کنیم.

آژانس بین المللی انرژی اتمی هشت بار تایید کرده که ایران تعهدات خود را انجام داده و هیچ یک از تعهدات مذکور در توافق نقض نشده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: