اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - 14 October 2017
رییس هیات عامل ایمیدرو
رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: تمرکز این سازمان در دولت دوازدهم بر اکتشافات جدید معدنی متمرکز خواهد بود .
تمرکز ایمیدرو بر اکتشافات جدید معدنی خواهد بود
به گزارش عصرپرس، مهدی کرباسیان در مراسم افتتاح رسمی کارخانه فولاد میانه افزود : کمیته ویژه ای برای پایش و پیگیری تمامی طرح ها بر اساس دستور محمد شریعتمداری تشکیل شده است و اکتشاف معادن را در اولویت قرار دادیم.

وی تصریح کرد:مصرف فولاد از مهمترین زمینه های رشد یافتگی و توسعه کشورها  محسوب می شود و تمرکز دولت یازدهم و دوازدهم روی این موضوع  بر اساس سیاست‌های اقتصادد مقاومتی و رسیدن به رکورد 55 میلیون تن فولاد است. 

کرباسیان یادآور شد : عملیاتی شدن زنجیره فولاد در این طرح مورد تأکید مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است و نزدیکی به فولاد آذربایجان با ظرفیت 550 هزار تن به تکمیل  این زنجیره کمک می کند.

وی اظهار کرد : کارخانه فولاد میانه دومین پروژه از هفت طرح فولادی کشور است که به دست معاون اول رییس جمهور افتتاح شد.

معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت تصریح کرد : پروژه سپید دشت آبان ماه سال گذشته نیز با حضور معاون اول رییس جمهور در همین راستا افتتاح شد که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم مرحله اول دیگر پروژها که شامل آهن اسفنجی است را به بهره برداری برسانیم.

به گفته وی  کارخانه فولاد میانه دومین کارخانه تولید آهن اسفنجی در کشور است که با تکنولوژی ایرانی (PERED) وارد چرخه تولید در صنعت فولاد می شود.

کرباسیان ادامه داد : این طرح که چهار پروژه آن در اروپا و آسیا به عنوان فناوری به ثبت رسده است، در سال 1383 پایه گذاری شد و در دولت تدبیر و امید پیگیری شد و هم اکنون به سرانجام رسید که پس از آن افتتاح طرح های شادگان، نیریز و بافق را نیز پیگیری می کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت فولاد با 56 سابقه ، جزو شرکت هایی بود که در ابتدای دولت یازدهم منحل اعلام شده بود و در دولت یازدهم جان تازه ای گرفت افزود : حدود 3 هزار کیلومتر مربع در آذربایجان شرقی و میانه از سال 93 اکتشاف پهنه های معدنی جدید داشتیم و محدوده های امیدبخش فراوانی به دست آوردیم و کار اجرایی 6 هزار کیلومتر مربع را نیز شرکت مس عملیاتی کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: