اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - 14 October 2017
روحانی
رئیس جمهور گفت: ترامپ جغرافیا را هم باید مطالعه کند، چطور یک رئیس جمهور اسم یک خلیج معروف ایرانی را هنوز یاد نگرفته است؟
حرف‌های رئیس جمهور آمریکا فحاشی و اتهامات واهی بود
به گزارش عصرپرس،  رئیس جمهور در برنامه تلویزیونی به مردم ایران گفت: لازم می دانستم بعد از صحبت هایی که شنیده شد از رئیس جمهور فعلی آمریکا نکاتی را به عرض ملت ایران برسانم .

 روحانی افزود : اولا" در صحبت های آقای ترامپ نسبت به سیاست ایران که اعلام می کرد جز فحاشی و مشتی از اتهاماتی واهی علیه ملت ایران حرف دیگری وجود نداشت .

وی گفت : من دعوت می کنم رئیس جمهور امریکا را که هم تاریخ را هم جغرافیا را هم نسبت به تعهدات بین المللی و هم راجع به ادب و اخلاق و عرف جهانی و بین المللی بهتر بخواند .

رئیس جمهور تصریح کرد : ظاهرا ایشان خبر ندارد که دولت امریکا دولت کودتا را در شصت و چند سال پیش در ایران روی کار آورد و قدرتی بود که با پول و اعمال نفوذ و استفاده از مزدوران خودش حکومت قانونی این سرزمین را سرنگون کرد.

رئیس جمهور گفت: ظاهرا آقای ترامپ فراموش کرده است که در طول مبارزات یکپارچه ملت ایران علیه دیکتاتوری و برای به دست آوردن آزادی ، استقلال و جمهوری اسلامی در این سرزمین ، کشوری که بیشترین حمایت را از دیکتاتور وقت در ایران می کرد امریکا بود .

روحانی در ادامه سخنانش افزود : آقای ترامپ ظاهرا فراموش کرده است که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در همان روزهای اولیه ، طراحی امریکا در ایران کودتا بود که البته یک بار دیگر هم در سال 59 این کودتا را تکرار کرد .

رئیس جمهور گفت : آقای ترامپ ظاهرا فراموش کرده است که در هشت سال دفاع مظلومانه ملت ایران در برابر تجاوز ، امریکا از متجاوز حمایت کرد و فراموش کرده است که در موشک باران شهرهای ایران و همچنین بمباران شیمیایی شهر سردشت و حلبچه بیانیه ای لازم بود امریکا در این زمینه ها بدهد و در برابر متجاوزان بایستد و از مظلومان حمایت کند درست به عکس عمل کرد .

روحانی گفت : باید تاریخ را دقیق تر و بهتر بخوانند و باید بدانند در شصت و چند سال گذشته با مردم ایران چه کرده اند و در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب چگونه با مردم ایران رفتار کرده اند.
 
رئیس جمهور گفت: ترامپ جغرافیا را هم باید مطالعه کند، چطور یک رئیس جمهور اسم یک خلیج معروف ایرانی را هنوز یاد نگرفته است؟

روحانی افزود: همان خلیج فارسی که متاسفانه ناوگان های امریکایی بی جهت و مداوم در این منطقه رفت و آمد می کنند. لااقل از نظامیان و خلبانان خودش می پرسید؛ پس باید جغرافیا را هم مطالعه کند.

رئیس جمهور گفت: حقوق بین الملل را هم باید مطالعه کند چطور یک معاهده ای که در سازمان ملل و طی یک قطعنامه تایید شده است، مگر یک رئیس جمهور می تواند این سند را لغو کند او نمی داند این یک سند دوجانبه بین ایران و امریکا نیست که هر گونه خواست رفتار بکند.

روحانی تاکید کرد: ادب و اخلاق هم بسیار اهمیت دارد. حرف های ناصحیح، ناروا، دروغ و اتهامات بی اساس درباره ملت بزرگ ایران، ملت بزرگی که همان ایامی که همین آقای گوینده امشب به منطقه خلیج فارس آمده بود در جنوب خلیج فارس در انتخابات شکوهمند کم نظیر مردم ما حضور پیدا کردند و شرکت کردند، آیا ملتی که دموکراسی را توأم با فرهنگش، با ایمانش مورد دقت قرار می دهد و به تمام معاهدات بین المللی همواره احترام گذاشته آیا این دولت یاغی است یا دولتی که در پی تجاوز و کودتا در این منطقه و جهان بوده است؟

 رئیس جمهور گفت: دولتی که به تمام تعهدات بین المللی خودش همواره احترام گذاشته آیا این دولت و این ملت یاغی است یا دولتی که همواره در پی تجاوز و کودتا در این منطقه و جهان بوده و صدها هزار نفر را در مناطق مختلف جهان از ویتنام گرفته تا امریکای لاتین و کشورهای دیگر با بمب ها مورد کشتار قرار داده است؟

روحانی افزود: کسی ادعا می کند در برابر سلاح هسته ای می خواهد ایستادگی کند که تنها کشوری است که در تاریخ جهان از سلاح هسته ای علیه یک ملت استفاده کرده است، آن هم نه یک بار بلکه دو بار و امروز نیز کشور دیگری را در همان منطقه با سلاح هسته ای تهدید می کند، کشوری که هم دارای سلاح هسته ای است و هم از سلاح هسته ای استفاده کرده و هم از سلاح هسته ای کشورهایی که با او رابطه نزدیک دارند مانند رژیم غاصب صهیونیستی نسبت به سلاح هسته ایش هم کمک و هم حمایت کرده است آیا او می خواهد در برابر اشاعه سلاح هسته ای اقدامات جهانی انجام دهد؟ 

رئیس جمهور گفت: به نظر من یک بار دیگر برای مردم ما روشن شد که دولت امریکا دولتی است که علیه مردم منطقه، علیه ملت ایران و علیه ملت های مظلوم همواره خط قبلی خودش را می خواهد ادامه دهد. 

 رئیس جمهور گفت : ملت ایران در برابر هیچ قدرتی سر تعظیم فرود نیاورده و نخواهد آورد.

روحانی در ادامه سخنانش در واکنش به سخنرانی رئیس جمهور امریکا افزود: ملت ایران ملتی نیست که با حرف های ناروا و سخنان تنفرانگیز بخواهد در برابر یک قدرت سر فرو بیاورد.

وی گفت : خیلی از کشورها بودند که از صدام حمایت کردند اما نتوانستند ملت ما را شکست دهند و مقاومت ملت ما را بشکنند .

روحانی ادامه داد : خیلی ها بودند که به تحریم ها پیوستند و برایشان ثابت شد که نمی توانند به ما صدمه بزنند .

رئیس جمهور تاکید کرد : امروز برای ایران ثابت شد که بیش از گذشته در کنار هم و متحد باشیم .

وی ادامه داد : سخنان امشب رئیس جمهور امریکا نشان داد که برجام مستحکم تر از آن چیزی است که این آقا در دوران رقابت انتخاباتی فکر می کرد .

روحانی با اشاره به گذشت ماه ها از حکومت جدید امریکا گفت: مداوم علیه برجام شعار می دهد و زمانی که می خواهد تصمیم بگیرد و می گوید با همکاری کنگره به برجام تبصره اضافه می کنم.
وی ادامه داد : نمی داند که به برجام نه ماده، نه تبصره و نه بندی اضافه نمی شود .

رئیس جمهور افزود : مردم ایران دیدند که امریکا برای اولین بار در برابر یک تعهد بین المللی موضع گرفته است و بلافاصله کشورهای دنیا و اتحادیه اروپا در برابر صحبت های ترامپ موضع گرفته اند .

روحانی گفت : امریکا امروز تنهاتر از همیشه در برابر برجام و تنهاتر از همیشه در برابر توطئه هایش علیه ملت ایران است.

وی افزود : ما با صراحت می گوییم که دربرابر تروریسم در منطقه ایستاده ایم و خواهیم ایستاد همان تروریست هایی که در زمان مبارزات انتخاباتی پارسال امریکا اعلام کرد که به وجود آورده است .

رئیس جمهور ادامه داد : امروز در منطقه، ایران و ملت های دیگر در برابر این تروریسم ایستاده اند و با آنها مبارزه می کنند و تا نابودی آنها از پای نمی ایستند .

 رئیس جمهور گفت: سپاه پاسداران به عنوان نیروی قدرتمندی که مردم ایران همواره در کنار سپاه بوده و سپاه همیشه در کنار مردم بوده از کشور خودش، قبل از جنگ تحمیلی در برابر گروهک هایی که خود شما علیه ملت ایران تحریک کردید ایستادگی کرد و در دوران جنگ تحمیلی دربرابر متجاوزان ایستادگی کرد و امروز به ندای مظلومیت مردم منطقه پاسخ مثبت داده و خواهد داد.

روحانی خطاب به دولت امریکا افزود: آیا سپاه فاسد است یا دولت نیروهای مسلحی که همواره در این منطقه علیه استقلال ملت ها مداخله و تلاش کردند؟ آیا دولت ایران دیکتاتور است؟ دولتی که تمام ارگانش با انتخابات و رای مردم است؟ یا دولت هایی که مورد حمایت امریکا هستند و هنوز قبیله ای کشور خود را اداره می کنند و یک بار هم رنگ انتخابات را ندیده اند؟

رئیس جمهورافزود: آیا رژیمی که در این منطقه بر مردم مظلوم فلسطین، لبنان و دیگر کشورهای منطقه ظلم کرده و می کند دربرابر آن رژیم شما حامی آن رژیم هستید اما نیرویی که با تروریسم در منطقه مبارزه می کند و هیچ گاه به هیچ کشوری تجاوز نکرده است نسبت به آنها لحن بی ادبانه به کار می گیرید؟

روحانی گفت: یادتان رفته شما مردم مظلوم یک هواپیمای مسافربری را مورد حمله موشکی در خلیج فارس قرار دارید و بعد به متجاوزان و جنایتکاران این حادثه دلخراش مدال و جایزه دادید؟

 ­رئیس جمهور گفت: شما فراموش کرده اید که جنگ های منطقه ای خاورمیانه را شما به وجود آورده اید.

روحانی افزود: فراموش کرده اید که با مردم افغانستان، عراق و سوریه و دیگر کشورها چه کاری کرده اید.

رئیس جمهور گفت: شما نسبت به موشک های ایران نگران هستید، درحالی که سلاح های شما هر روز به کشورهای متجاوز صادر می شود و با هواپیماهای ساخت خودتان مردم مظلوم یمن را هدف قرار می دهید.

روحانی افزود: شما نسبت به آن سلاح ها و آن تجاوزها که از سمت خود شماست اعتراضی ندارید، شما سکوهای نفتی ایران را مورد تجاوز قرار داده اید و همیشه در این منطقه عامل اصلی تجاوز بوده اید.

رئیس جمهور گفت: سلاح ما موشک ماست ما همیشه مصمم بودیم تا از سلاح هایمان برای دفاع استفاده کنیم و امروز مصمم تر هستیم و ما همیشه برای ساخت سلاح هایی که مورد نیاز ماست تلاش کرده ایم و از این پس هم تلاش ما مضاعف خواهد شد.

روحانی افزود: سلاح ما برای دفاع ماست و ما به دفاع و تقویت دفاعی خودمان ادامه خواهیم داد. 

رئیس جمهور گفت: ما به برجام به عنوان یک معاهده چندجانبه و بین المللی تا زمانی که حقوقمان تامین شود و همچنین تا زمانی که منافعمان اقتضا کند در چارچوب منافع و مصالح ملی پایبند هستیم و به آن احترام می گذاریم.

 روحانی افزود: با آژانس بین المللی تا به امروز همکاری کرده ایم و در چارچوب معاهدات بین المللی و برجام همچنان همکاری خواهیم کرد.
 
رئیس جمهور گفت: اگر روزی طرف های ما بخواهند تعهدهای خود را زیر پا بگذارند بدانند ایران لحظه ای درنگ نخواهد کرد.

روحانی در ادامه سخنانش افزود : اما اگر روزی منافع ما تامین نشود و طرف های ما بخواهند تعهداتشان را زیر پا بگذارند بدانند ایران لحظه ای درنگ نخواهد کرد و پاسخ آنها را خواهد داد.

وی گفت : آنچه امروز از مقامات امریکا شنیده شد تکرار حرف های نادرست، فحاشی و صحبت هایی است که در طول 40 سال گذشته بارها تکرار می شده و ملت ما از شنیدن آنها غافلگیر نشده چون توقعی جز این نداشته و نداریم، اما بدانید با این حرف های نادرست ملت ما را متحدتر کردید

روحانی ادامه داد: شما قادر نیستید بین ملت و رهبری عظیم الشأن ما فاصله بیندازید اساس ما این است که دین از سیاست جدا نیست
  
رئیس جمهور گفت: شعار ملت ایران خطاب به مردم امریکا نیست و باید امریکایی ها راه درست احترام به ملت ها را یاد بگیرند.

روحانی در ادامه سخنانش افزود: ملت ایران به رهبری خودش طبق شرع و قانون اساسی احترام گذاشته و خواهد گذاشت و فرامین رهبری، فرامین مطاع برای ملت غیور ایران است و ملت ایران همواره یکپارچه است.

رئیس جمهور گفت: همه جناح ها، گروه ها، احزاب، اقوام و همه مذاهب در برابر دشمنان ملت ایران و در برابر شما ایستادگی خواهند کرد، شما از شعار ملت ایران ناراحتید دست از سیاست خصمانه خود بردارید.

 روحانی افزود: مردم ایران به مردم امریکا احترام گذاشته اند و امروز هم احترام می گذارند اما سیاست های متجاوزانه شما را قبول نداشته و ندارند و شعار مردم ایران در برابر کشور و ملت امریکا نیست، در برابر سیاست های غلط و متجاوزانه امریکاست.

رئیس جمهور گفت: این دست شماست که سیاست های خود را اصلاح کنید و راه درست احترام به ملت ها را یاد بگیرید و اگر چنین کردید مردم ایران هم به خوبی می دانند که آن زمان با شما چگونه رفتار کنند.

روحانی افزود: ملت ما مثل همیشه در برابر توطئه گران ایستادگی می کند و هدف اصلی دشمنان این است که ما را از رشد اقتصادی بازدارند.

رئیس جمهور گفت: هدف امریکا این است که دنیا را نسبت به ایران و برجام متزلزل کند و در نهایت می خواهد جلو سرمایه گذاری و رشد و رونق اقتصادی را بگیرد .

روحانی افزود : با وجود حرف های ترامپ و با وجود اهداف شوم سیاستمداران امریکایی، ملت ما برای رشد و رونق اقتصادی بیش از پیش تلاش خواهد کرد و فرمان رهبری را برای اقتصاد مقاومتی، اجرایی و عملیاتی خواهد کرد.
برچسب ها
رئیس جمهور ، برجام ، ترامپ
نام:
ایمیل:
* نظر: