اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - 11 October 2017
ذوالقدر
عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید دارد وزارت فرهنگ باید در راستای تخصیص بودجه مصوب برای تولید آثار فاخر تلاش کرده و مشکلات مالی را بهانه‌‌ای برای کاهش این تولیدات عنوان نکند.
تولیدات فاخر سینمایی معرف هویت ایرانی است
به گزارش عصرپرس از خانه ملت، سیده فاطمه ذوالقدر درباره دلایل عدم تولید مستمر فیلم فاخر علیرغم اختصاص ردیف بودجه‌ به آن از سوی مجلس، گفت: در  برهه‌ای از زمان آثار فاخر تاریخی و مذهبی در سینما و تلویزیون تولید مناسبی داشتند اما رفته رفته این مهم ضرورت خود را در میان مدیران و مسئولان فرهنگی از دست داد و مشکلات متعدد پیش پای فیلمسازان برای تولید این دست از آثار سبب شد آن‌ها عطای حرکت در این مسیر را به لقایش ببخشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در راستای تخصیص بودجه تصویب شده برای تولید آثار فاخر تلاش کرده و مشکلات مالی را بهانه‌‌ای برای کاهش این تولیدات عنوان نکند چراکه تولید آثار فاخر نیاز فرهنگی امروز جامعه است.

وی با بیان اینکه تقسیم بودجه تصویب شده برای فیلم‌های فاخر مشخصا نباید در تولید آثار تاریخی و مذهبی خرج شوند چراکه فاخر بودن یک اثر صرفا به تاریخی بودن آن نیست و می‌توان آثار اجتماعی و آسیب‌شناسانه‌ای که برای جامعه مفید است با هزینه‌های کمتر تولید کرد.

ذوالقدر با تاکید براینکه باید در تخصیص بودجه به دستگاه‌های فرهنگی متعددی که تولید نداشته و صرفا مصرف‌کننده هستند، خساست به خرج داد زیرا هزینه‌ها باید در جای اصلی خود خرج شوند، افزود: مجلس و به ویژه کمیسیون فرهنگی به این مهم نظارت دارد و بارها دراین خصوص مدیران فرهنگی را مورد سوال قرار داده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در حالی که معتقد است بهتر است سازمان سینمایی برای ساخت برخی آثار پرهزینه و فخیم از دیگر نهادها مشارکت گرفته و آن‌ها را موجب به سرمایه‌گذاری در تولید آثار فرهنگی کند، اضافه کرد: به هر حال بازار سینمایی ایران در هر سال به تعدادی فیلم تاریخی یا آثاری در حوزه معرفی هویت ایرانی نیاز دارد که البته ساخت آن‌ها مستلزم هزینه‌های بسیار است.

نام:
ایمیل:
* نظر: