اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - 11 October 2017
کرباسیان مطرح کرد
رییس هیأت عامل ایمیدرو پیش بینی کرد که تا پایان امسال صادرات فولاد با ثبت رکورد به 7 تا 8 میلیون تن برسد.
پیش بینی ثبت رکورد 8 میلیون تنی صادرات فولاد تا پایان سالبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از  ایمیدرو،‌ مهدی کرباسیان در نشست با هیأت رییسه انجمن علمی مهندسی متالورژی و مواد ایران گفت: در نیمه نخست سال 96، در بخش فولاد از نظر وزنی، صادرات خوبی صورت گرفت و در این مدت، 3 میلیون و 500 هزار تن فولاد صادر شد که با ادامه این روند، پیش بینی می شود تا پایان سال با رکورد جدید، رقم صادرات به 7 تا 8 میلیون تن برسد.

رییس هیات عامل ایمیدرو به برنامه 55 میلیون تنی فولاد تا چشم انداز 1404 اشاره کرد و گفت: در این برنامه، حدود 15 میلیون تن صادرات فولاد دیده شده است و باید تلاش کنیم به صادراتی با ارزش افزوده بالاتر برسیم و از نظر فناوری، عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

کرباسیان ادامه داد: همچنین باید میزان مصرف سرانه فولاد در کشور را از حدود 238 کیلوگرم به 350 کیلوگرم برسانیم تا کشور در مسیر توسعه قرار گیرد که در این زمینه دست اندرکاران فولاد می توانند کمک کنند.

وی در ادامه گفت: با سیاست جلوگیری از خام فروشی، در 6 ماهه نخست امسال، در تولید کنسانتره آهن، 21 درصد، گندله 25 درصد و آهن اسفنجی 12 درصد رشد داشته ایم که با بهره برداری از کارخانه های جدید به ویژه در بخش آهن اسفنجی، این رقم ها بیشتر می شود.

حمایت از انجمن ها در جهت ارتقای فناوری 
کرباسیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیاست دولت و ایمیدرو، حمایت از بخش خصوصی در جهت ارتقای فناوری و علم از طریق انجمن ها است، گفت: ایمیدرو در سال های اخیر همکاری خوبی با انجمن های معدنی و صنایع معدنی برقرار کرده است که از جمله این انجمن ها، انجمن مهندسی متالورژی و مواد ایران است که با حمایت های ویژه ای که از آن صورت گرفته، هر سال نسبت به قبل، کیفیت اجرای کنفرانس مهندسی متالورژی و مواد را ارتقا داده است.

رییس هیأت عامل ایمیدرو ادامه داد: ایمیدرو در این کنفرانس ها به عنوان مشارک یا همکار بوده است. علاوه بر این، همکاری هایی در زمینه تحقیقاتی وجود دارد.

کرباسیان با اشاره به اینکه صنعت فولاد در دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در سال 2016 میلادی از 2 هزار میلیارد دلار تجارت بخش معدن و صنایع معدنی، حدود 45 درصد به زنجیره صنعت فولاد اختصاص یافته، گفت: این صنعت در کشور ما از امتیازاتی همچون وجود معادن غنی سنگ آهن و زغال سنگ، و نیز انرژی فراوان برخوردار است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه به میزان کافی کار اکتشافی انجام نشده بود، برنامه 250 هزار کیلومتر مربعی را شروع کردیم که نتایخ خوب آن تا پایان سال 96 یا اوایل 97 مشخص خواهد شد و امیدواریم یک کار جهشی در بخش معدن و صنایع معدنی شروع کنیم.

رییس هیأت عامل ایمیدرو در پایان گفت: با توجه به عقب ماندگی در حوزه فناوری، باید تلاش کنیم با کمک دانشگاه تهران و دیگر دانشگاه ها در این زمینه کار کنیم و برگزاری کنفرانس های تخصصی به انتقال فناوری منجر شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: