اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - 11 October 2017
نعمتی
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: امریکا اگر قصد خروج از برجام را دارد، باید هزینه آن را نیز پرداخت کند.
ایران آماده پاسخگویی به هر اقدام امریکا در قبال برجام استبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران ضمن تشریح جلسه غیرعلنی مجلس با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، اظهار داشت: بنا بر تصمیمی که هیئت رئیسه از قبل اتخاذ کرده بود وزیر امور خارجه و معاونان وی در جلسه غیرعلنی حضور یافتند و وزیر امور خارجه حول سه موضوع مسائل سوریه، همه‌پرسی عراق و برجام مباحثی را مطرح کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به اینکه موضوع سوریه و حضور نیروهای دولتی سوریه در دیرالزور و موضع‌گیری‌هایی که دشمنان مردم سوریه درقبال این موضوع اتخاذ کرده‌اند، ثابت شد که حقانیت مردم سوریه پابرجاست، در فضای فعلی و مذاکرات آستانه این موضوع مطرح شد باقی ماندن بشار اسد در صدر حکومت سوریه تثبیت شده است.
وی افزود: دشمنان مردم سوریه مانند امریکا و رژیم صهیونیستی در پی سقوط بشار اسد بودند ولی این هدف برای آنها محقق نشد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع همه‌پرسی در منطقه کردستان عراق ادامه داد: رایزنی‌های سه جانبه‌ای بین ایران، ترکیه و حکومت مرکزی عراق برقرار است و مذاکرات چندجانبه‌ای غیر از این مذاکرات سه‌جانبه در جریان است.

نعمتی با بیان اینکه مردم منطقه کردستان عراق به خوبی می‌دانند که دوست واقعی آنها ایران است، متذکر شد: در مقطعی که داعش قصد حمله به کردستان عراق را داشت هیچ کشوری از آنها حمایت نکرد و تنها جمهوری اسلامی ایران بود که به پشتیبانی از آنها برخاست و موضوع حمایت ایران از مردم کردستان در ادوار مختلف تکرار شده است و هرگاه ظلمی به اکراد شده ایران میزبان آنها بوده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون نیز مردم حلبچه در استان‌های غربی ایران حضور دارند، ادامه داد: این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که ما با مردم کردستان عراق دوست و برادر هستیم البته گله‌مندیم زیرا این موضوعات به صورت هیجانی اتفاق افتاد اما آنچه جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن است موضوع حاکمیت عراق بر اساس قانون اساسی است و ما برای مرزهای قانونی عراق احترام قائل هستیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث مطرح شده درباره برجام گفت: مباحثی که ترامپ درخصوص برجام در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و مصاحبه‌های اخیر خود ابراز داشته، مورد بررسی قرار گرفته و سناریوهایی که ممکن است ترامپ و کنگره آنها را اجرایی کنند شناسایی شده است و جمهوری اسلامی ایران نیز طرح‌هایی را به صورت اقدامی و عملی خواهد داشت.

نعمتی با بیان اینکه نمایندگان موضوع وحدت و همدلی بین مجلس و دولت را مطرح کردند، اظهار داشت: در این جلسه تاکید شد با همدلی امور جاری، حول محور سخنان مقام معظم رهبری پیش برود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص اقداماتی که ترامپ ممکن است انجام دهد، امیدواریم به جایی نرسد که ما نیز برجام را آتش بزنیم، تصریح کرد: در خصوص تحریم‌هایی که علیه سپاه مطرح می‌شود باید امریکایی‌ها بدانند که هیچ خانواده‌ای در ایران نیست مگر آنکه یک نفر پاسدار یا بسیجی در آن خانواده نباشد.

وی با بیان اینکه همه مردم ایران پاسدار و بسیجی هستند، افزود: امریکا گمان نکند که می‌تواند سپاه را تحریم کند زیرا برای این کار باید همه مردم ایران را تحریم کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: امریکا اگر قصد خروج از برجام را دارد باید هزینه آن را نیز پرداخت کند که این اقدام را باید ترامپ یا کنگره انجام دهند، زیرا اتحادیه اروپا و 1+5 نیز این توافق بین‌المللی را مورد حمایت خود اعلام کردند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر امور خارجه در جلسه غیرعلنی امروز مجلس، درباره جلسه شب گذشته هیأت نظارت بر برجام موضوعاتی را مطرح کرد و گفت: در مقابل هر سه سناریویی که امریکا ممکن است انجام دهد جمهوری اسلامی ایران اقدامات متقابلی را انجام خواهد داد که یکی از سناریوهای امریکا می‌تواند خروج این کشور از برجام باشد.
نعمتی افزود: مذاکرات بین منطقه کردستان و حکومت مرکزی عراق در سطوح مختلف در جریان است.

نام:
ایمیل:
* نظر: