اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - 11 October 2017
سرداراشتری
فرمانده نیروی انتظامی گفت: از کشور ها و سازمان های بین المللی انتظار می رود ضمن همراهی پلیس ایران در راستای مبارزه با مواد مخدر ، نسبت به فرافکنی و تبلیغات دروغین علیه جمهوری اسلامی ایران موضعی گیری درستی داشته باشند.
امنیت کشورها درگرو همکاری مستمر منطقه ای و بین المللی است
به گزارش عصرپرس، سردار حسین اشتری در هشتمین نشست نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با سفرا، کارداران، نمایندگان سازمان های بین المللی مستقر در تهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هر ساله در مهرماه، هفته ای را به مناسبت بزرگداشت و گرامیداشت پلیس و فعالیت های ناجا در نظر گرفته و در این هفته برنامه های مختلفی اجرایی و دنبال می شود.

وی با اشاره به شعار امسال پلیس در هفته ناجا " پلیس برای امنیت ، امنیت برای همه"، افزود: هفته نیروی انتظامی از 14 مهرماه آغاز و تا 20 این ماه ادامه دارد.

فرمانده ناجا بیان کرد: نیروی انتظامی تلاش می کند با افزایش کارآمدی و پاسخگویی به نیازهای مردم، امنیت را ارتقاء دهد و با تکیه بر رویکرد اطلاعات، تجهیزات محوری و توسعه همکاری های منطقه ای و بین المللی، علاوه بر امنیت داخل به ارتقاء امنیت جهانی کمک کند.

سردار اشتری بیان کرد: امروز پلیس جمهوری اسلامی ایران به دلیل پیشرفت ها، آمادگی مشارکت در همه طرح ها و برنامه های پلیسی با سایر کشورها را دارد.

فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: تأمین و ارتقاء امنیت و برقراری نظم بنا بر دستورالعمل نیروهای مسلح و تأکید فرماندهی معظم کل قوا مقام معظم رهبری ، وظیفه ذاتی نیروی انتظامی است و بر این اساس پلیس جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت و قوا تلاش می کند تا نظم و امنیت را در کشور برقرار و به ارتقاء امنیت منطقه ای و بین المللی کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: به لطف خداوند و تلاش همکارانم در جای جای کشور و با مشارکت و همراهی مردم ، امروز جمهوری اسلامی ایران از امنیت فراگیر و پایداری برخوردار است.

سردار اشتری ادامه داد: امروز نیروی انتظامی در اقصی نقاط کشور اعم از مرزهای آبی و خاکی حضور فعالی دارد و به حول و قوه الهی و با همکاری سایر نیروهای مسلح توانسته حافظ خوبی برای مرزهای کشور اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه پلیس مقتدر جمهوری اسلامی ایران با هرگونه تحرکی در مرزها با قاطعیت و فوریت برخورد می کند، افزود: این نیرو با اتکا به نیروی انسانی متعهد و تجهیزات مدرن و نوین در طول سال های گذشته اقدامات بارزی داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی با تشریح عملکرد پلیس جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق عنوان کرد: پلیس در  فرایند مبارزه با قاچاق و مواد مخدر عملکرد مناسب و خوبی داشته است.

وی یادآور شد: با توجه به سود مالی و گردشی مواد مخدر ، قاچاقچیان از انواع روش ها و ترفندها استفاده می کنند ، این در حالی است که پلیس مبارزه با موادمخدر ایران با بهره گیری از نیروهای مجرب ، متعهد و حرفه ای و با انجام عملیات های متعدد ، در سال گذشته موفق به کشف بیش از 650 تن انواع مواد مخدر شده است که اغلب این کشفیات در مرزهای وسیع کشور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در هفت ماهه سال جاری قریب به 400 تن انواع مواد مخدر کشف شده است که میزان این کشفیات در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است.

وی تأکید کرد: نیروی انتظامی تلاش قابل ملاحظه ای در راستای جلوگیری از انتقال مواد پیش ساز داشته است که از این مواد برای تبدیل به هروئین استفاده می شود.

وی خاطر نشان کرد: از اقدامات پلیس ایران، همه کشورها منتفع می شوند و تلاش ما در مقابله با ترانزیت مواد مخدر مانع از ورود حجم زیادی از مواد مخدر به سایر کشورها می شود.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به اینکه پلیس جمهوری اسلامی ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر ، 4 هزار شهید تقدیم کرده است، افزود: از کشور ها و سازمان های بین المللی انتظار می رود ضمن همراهی پلیس ایران در راستای مبارزه با مواد مخدر ، نسبت به فرافکنی و تبلیغات دروغین علیه جمهوری اسلامی ایران موضعی گیری درستی داشته باشند.

سردار اشتری در تشریح اقدامات پلیس ایران در مبارزه با جرایم سایبری بیان کرد: برابر گزارش ها، جرایم سایبری رشد 40 درصدی دارد این در حالی است که با تلاش ها و اقدامات پلیس ایران میزان کشفیات در این حوزه بیش از این رقم است.

فرمانده نیروی انتظامی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را یکی دیگر از اولویت های پلیس ایران معرفی کرد و گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، نیروی انتظامی در این حوزه تمرکز ویژه ای دارد و کشفیات قاچاق افزایش داشته است.

وی مبارزه با اشرار ، قاچاقچیان ، ایجاد نظم و امنیت اجتماعی را از دیگر کارکردهای پلیس ایران معرفی و بیان کرد: نسبت به حجم تهدیدات پیرامونی کشور، امنیت مطلوبی در کشور وجود دارد که این امنیت را مرهون لطف خداوند ، تدابیر مقام معظم رهبری ، هوشیاری نیروهای مسلح و انسجام و پشتیبانی مردم هستیم.

سردار اشتری ادامه داد: صلح و امنیت عمومی  در سطح بین المللی بی ارتباط با امنیت حاکم در هر کشوری نیست . امروزه این تفکر غلط که اگر  در کشوری جنگ باشد ، سایر کشورهای دوردست در امان هستند ، دیگر جایگاهی در عرصه بین  الملل ندارد چرا که پیچیدگی جرایم، مرزها را در نوردیده است و هرگونه جرمی ردپایی از خود در اقصی نقاط جهان به جای می گذارد .

سردار اشتری  مطرح کرد: امنیت کشورها در گرو همکاری های موثر و مستمر انتظامی به صورت چندجانبه بین کشورها است و به واسطه جرایم نوظهور «همکاری های مشترک» راهگشای پیشگیری بین المللی است .

وی اضافه کرد: پلیس جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر تلاش کرده سطح تعاملات خود را در زمینه های تخصصی ، آموزشی و عملیاتی ارتقاء دهد و در نظر دارد به ایجاد و برقراری امنیت جهانی کمک کند .

وی ادامه داد: حضور پلیس ایران در نشست های منطقه ای و بین المللی ، حضور هیئت ها برای بازدید از توانمندی پلیس جمهوری اسلامی ایران ، برگزاری کارگاه های مختلف در حوزه انتظامی و همچنین برگزاری نشست کالکان ( 2017) به میزبانی جمهوری اسلامی ایران ، بخشی از اقدامات نیروی انتظامی در عرصه گسترش تعاملات منطقه ای و بین المللی است.

سردار اشتری با اشاره به تلاش ایران برای به عضویت در آمدن فلسطین به عنوان عضو جدید سازمان اینترپل ادامه داد: این حمایت های جمهوری اسلامی ایران از فلسطین در حالی بود که برخی کشورهای عضو، مخالف عضویت فلسطین بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: با مشارکت حداکثری کشورها باید فضا برای مجرمان ناامن شود .

سردار اشتری توسعه سامانه هوشمند آثار انگشت و تقویت تیم بررسی جرم، ارتقاء امنیت حفاظت از اماکن دیپلماتیک، حفظ نظم در جاده ها و امور ترافیکی را از دیگر اقدامات پلیس ایران برشمرد.

وی خطاب به میهمانان مطرح کرد:شما می توانید نمایندگان فعالی برای کشورتان در برقراری روابط پلیسی با ایران باشید.

فرمانده نیروی انتظامی اشاره کرد: نیروی انتظامی از پیشنهادات شما در زمینه های مختلف انتظامی استقبال می کند و آمادگی گسترش همکاری های پلیسی با کشورهای دوست را دارد.

وی تأکید کرد: پلیس جمهوری اسلامی ایران با امکانات و توانمندی های خود آماده هرگونه تعامل و همکاری است.

گفتنی است، بازدید از توانمندی های یگان ویژه ناجا بخشی از برنامه نشست امروز است.
نام:
ایمیل:
* نظر: