اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - 11 October 2017
نادری
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید در زمینه انتخاب رئیس بانک مرکزی، دولت در اقلیت قرار بگیرد و نظر خود را بر تمام نظرها اعمال نکند، در کمیسیون به‌دنبال این مسئله هستیم که با این تغییر مشکلات برای همیشه از بین برود.
نحوه انتخاب رئیس بانک مرکزی برای همیشه باید تغییر کندبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت، شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص اقدامات دولت در زمینه کنترل قیمت دلار و حفظ ارزش پول ملی، اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت نرخ ارز و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به حفظ ارزش پول ملی در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی این مسئله در حال بررسی است.

نماینده مردم پاوه، ثلاث‌باباجانی، جوانرود و روانسر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید بتواند در زمینه کاهش نرخ ارز یک‌سری اقدامات انجام دهد، اما تا کنون هیچ اقدامی انجام نداده است، گفت: قیمت ارز هر روز شناور است اما گرایش عمده آن به سمت افزایش است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این نوسان قیمت ارز به اقتصاد و مردم ضربه وارد می‌کند، اضافه کرد: دولت باید به مسئله نرخ ارز ورود پیدا کند، رئیس جمهور با انتخاب رئیس بانک مرکزی وظیفه کنترل نرخ ارز و حفظ ارزش پول ملی را به او واگذار کرده است.

وی با اشاره به اینکه مسئله‌ای که در کمیسیون اقتصادی مطرح شد این بود که نحوه انتخاب رئیس بانک مرکزی توسط دولت تغییر کند، اضافه کرد: رئیس بانک مرکزی در شورای پول و اعتبار با حضور چند وزیر انتخاب می‌شود و پس از انتخاب شدن به رئیس جمهور معرفی می‌گردد.

این نماینده مردم با بیان اینکه به‌دنبال این هستیم که وظیفه انتخاب رئیس بانک مرکزی برای همیشه از دولت گرفته شود، تصریح کرد: باید در این زمینه دولت در اقلیت قرار بگیرد و نظر خود را بر تمام نظرها اعمال نکند، در کمیسیون به‌دنبال این مسئله هستیم که با این تغییر مشکلات برای همیشه از بین برود. 

نام:
ایمیل:
* نظر: