اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - 10 October 2017
بیست و سومین کنگره بین المللی آبیاری و زهکشی به ریاست سعید نیریزی از متخصصان امور آب در جمهوری اسلامی ایران و رئیس کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی، در مکزیکوسیتی پایتخت مکزیک آغاز به کار کرد.
برگزاری کنگره بین المللی آبیاری و زهکشی به ریاست ایران در مکزیک
به گزارش عصرپرس از سفارت ایران در مکزیکوسیتی، نیریزی در مراسم افتتاحیه این کنگره با اشاره به چالش های موجود درتامین آب سالم به ویژه درکشورهای در حال توسعه، اظهار داشت که کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا کشورهای دنیا با هدف کاهش فقر و رفع گرسنگی درتامین آب مورد نیاز خود با مشکلات کمتری مواجه باشند.

وی همچنین گفت که چالشهای جهانی نظیر کمبود آب شیرین و تغییرات آب و هوایی نیازمند ابتکار عمل جهانی با مشارکت و هم افزایی تمامی بخش های مرتبط در مناطق مختلف جغرافیایی است.

پنیا نیتو رئیس جمهور مکزیک نیز در این کنگره با اشاره به تغییرات اقلیمی، تامین منابع آبی برای کشاورزی و آب شرب سالم را یک مسئولیت مشترک بین المللی توصیف کرد و از شرکت کنندگان کنگره خواست تا راه حل های عملی برای مقابله با چالش ها ارائه کنند. 

نمایندگان بانک جهانی و سازمان خواروبار و مواد غذایی نیز در این اجلاس سخنرانی کردند.

علیمراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی کشورمان در این اجلاس حضور دارد که طرح های کشورمان در امور آبیاری و زهکشی را تشریح خواهد کرد. همچنین نمایندگانی از وزارت نیرو و شرکت های بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران در این کنگره شرکت کرده اند.

محمدتقی حسینی سفیر کشورمان در مکزیک با تشریح اهداف این کنگره در مکزیکوسیتی، ریاست این کنگره توسط نیریزی یکی از متخصصان کشورمان را اتفاقی ارزشمند توصیف کرد که از توان بالای تخصصی ایران در این زمینه حکایت می کند و گفت جمهوری اسلامی ایران برای اقدامات و همکاری بین المللی در زمینه مقابله با تخریب محیط زیست و حفط منابع پایدار آبی برای تضمین امنیت غذایی، اهمیت زیادی قائل است. 

وی با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مدیریت منابع آب در سال های اخیر گفت که ایران آماده است با کشورهای مختلف در این زمینه همکاری کند. 

وی گفت قرار است در این کنگره از کمیته آبیاری و زهکشی جمهوری اسلامی ایران به دلیل اقدامات انجام شده قدردانی به عمل آید.

کنگره بین المللی آبیاری و زهکشی مهمترین کنگره در این زمینه در سطح بین المللی است و با برخورداری از شبکه ای گسترده از دانشمندان و متخصصین از 80 کشور دنیا در امور آبیاری و زهکشی فعالیت می کند. این کنگره در سال 1951 تشکیل گردید و در طی 66 سال گذشته به طور منظم هر سه سال یکبار برگزار گردیده است. 

کشور مکزیک دومین بار است که میزبان این کنگره بین المللی است. جمهوری اسلامی ایران از اعضای با سابقه این کنگره می باشد و متخصصان کشورمان نقش مهمی در پیشبرد اهداف آن ایفا کرده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر: