اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - 10 October 2017
تدروس آذانوم قبریسوس
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با تقدیر از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در توسعه بهداشت و درمان، گفت: دیگر کشور‌های جهان نیز باید از این تجربیات در کشور خود استفاده کنند.
اقدامات ایران در توسعه بهداشت و درمان تحسین برانگیز است
به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، تِدروس آذانوم قبریسوس در دیدار با قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت کشورمان در پاکستان افزود: صنعت تولید دارو در ایران از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده است و ایران دارو‌های با کیفیتی تولید می‌کند.

وی ادامه داد: می‌توانیم از تجربیات ایران در این زمینه برای دیگر کشور‌ها استفاده کنیم، زیرا در برخی موارد دسترسی به داروی با کیفیت در مواردی از مشکلات عمده این سازمان است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه در آینده نزدیک به تهران سفر خواهدکرد و بیش از گذشته با پیشرفت‌های ایران در زمینه گسترش بهداشت و درمان آشنا خواهد شد ادامه داد: امید است در آن سفر، زمینه همکاری‌های محکم‌تر ایران و سازمان جهانی بهداشت فراهم شود.

تدروس آذانوم قبریسوس در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از اقدامات وزارت بهداشت ایران در زمینه اختصاص اعتبارات مناسب به بهداشت شهروندان، گفت: تهران در زمینه تحقیقات سرطان عملکرد عالی دارد و می‌توان از تجربیات ایران در این زمینه نیز استفاده کرد.

وزیر بهداشت کشورمان نیز در این دیدار گسترش همکاری سازمان بهداشت جهانی با این کشور را خواستار شد و افزود: ایران در اجرای برنامه‌های سلامت شهروندان با سازمان جهانی بهداشت مشارکت خوبی دارد، بنابراین، این همکاری باید ادامه یابد.

 هاشمی گفت: دولت ایران تلاش می‌کند تا اصلاحاتی را در بخش سلامت شهروندان انجام دهد و حمایت و کمک سازمان جهانی بهداشت در این خصوص برای ایران اهمیت دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: سازمان جهانی بهداشت می‌تواند، مرکز منطقه‌ای برای بهره گیری از تجربیات ایران در بخش سلامت راه اندازی کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: