اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - 09 October 2017
جزئیات فناوری‌های جدید پلیس پیشگیری اعلام شد
رییس پلیس پیشگیری ناجا جزئیاتی از سامانه‌های جدید رونمایی شده در پلیس پیشگیری را تشریح کرد.

تشریح نحوه فعالیت لباس‌های دوربین‌دار مأموران پلیسبه گزارش عصرپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار محمد شرفی در آیین رونمایی از سامانه رخدادهای انتظامی که با حضور رییس پلیس تهران و جانشین فرمانده ناجا در کلانتری 127 نارمک برگزار شد، گفت: توجه به تجهیزات و تکنولوژی‌های روز یکی از مسائل مهم در پلیس پیشگیری است که فرمانده نیروی انتظامی نیز تاکیدات زیادی بر آن داشتند. در همین راستا نیز شورای تحول کلانتری‌ها را با زیرمجموعه‌های مختلف تشکیل دادیم.

وی با بیان اینکه حدود 60 درصد از تجهیزات و فناوری‌ها در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها عمر استاندارد خود را طی کرده بودند، تصریح کرد: در همین راستا برای نوسازی تجهیزاتمان برنامه‌ریزی کرده و بیش از هزار دستگاه تجهیزات و فناوری را به کلانتری‌ها و پاسگاهها ارائه می‌دهیم.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر ضرورت توجه به مطالبات به حق شهروندان از پلیس، گفت: انتظار شهروندان از ما این بود که اقدامات جدی در این زمینه برای تحول در کلانتری‌ها انجام دهیم و سامانه‌هایی که امروز از آن رونمایی شد نیز در همین راستاست.

فعالیت سامانه نظارت بر عملکرد تیم‌های گشتی

شرفی با اشاره به رونمایی از سامانه نظارت بر عملکرد تیم‌های گشتی و پایش عملکرد آنان، گفت: این سامانه قابلیت نشان دادن آنلاین موقعیت جغرافیایی تیم‌های گشتی بر روی نقشه را دارد و بر اساس آن بر عملکرد ماموران و تیم‌ها نظارت می‌شود. همچنین مقامات مافوق این فرد نیز می‌توانند تشخیص دهند که نیرویشان در چه موقعیتی قرار دارد.

به گفته وی، این سامانه در چیدمان گشت‌های کلانتری و اجرای طرح‌های مختلف کاربرد دارد.

رونمایی از دوربین البسه پلیس

رییس پلیس پیشگیری ناجا همچنین از رونمایی از پروژه نصب دوربین روی البسه ماموران خبر داد و گفت: این لباس‌ها نیز امروز رونمایی شد. دوربین‌ها نقش زیادی بر عملکرد ماموران ما دارند و به صورت آنلاین و برخط اقدامات آنان را ثبت و ضبط می‌کنند.

شرفی با بیان اینکه امکان خاموش کردن این دوربین‌ها از سوی پرسنل وجود نداشته و اگر دوربین خود را خاموش کنند با آنان برخورد می‌شود، ادامه داد: گاهی میان مردم و ماموران ما اختلافاتی در مورد عملکرد پلیس پیش می‌آید که این دوربین‌ها به خوبی می‌توانند این مسائل را حل و فصل کنند.

وی از 24 میلیون بار مراجعه به کلانتری‌ها و پاسگاه‌های پلیس پیشگیری در سال گذشته خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما، کاهش این مراجعات است. در همین راستا سامانه جامع پیامکی را رونمایی کردیم که بر اساس آن در سال جاری شش میلیون بار مراجعه را کاهش داده و از مراجعات غیرضروری به کلانتری‌ها جلوگیری کردیم.

رییس پلیس پیشگیری ناجا اضافه کرد: با استفاده از سامانه جامع پیامکی مراحل رسیدگی به پرونده از طریق پیامک به شهروندان اطلاع داده شده و دیگر نیازی به مراجعه آنان به کلانتری‌ها نیست.

شرفی با اشاره به تاکید آیین دادرسی کیفری بر ضرورت فراهم شدن زیرساخت‌های الکترونیکی در کلانتری‌ها و ارتباط‌شان با دستگاه قضایی، گفت: ما طبق برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه عمل کردیم و در حال حاضر تمام مراحل رسیدگی به پرونده و خدماتی که به شهروندان ارائه می‌شود در سامانه ثبت می‌شود و حتی اگر کاربر ما پشت سیستم خود نبوده و ارباب رجوع را معطل کرده باشد ما متوجه شده و با وی برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به رونمایی از سامانه اسناد پلیس نیز گفت: این سامانه کاهش زمان دسترسی به اسناد را سبب خواهد شد.

تحلیل هوشمند جرایم در پایتخت

رییس پلیس پیشگیری ناجا از فعالیت سامانه تحلیل هوشمند جرایم در پایتخت خبر داد و گفت: این سامانه جرایم را به شکل هوشمند تحلیل می‌کند و جغرافیای جرم و نقاط را روی نقشه مشخص می‌کند. همچنین تعداد تماس‌ها با سامانه 110 نیز با تمام اقدامات انجام شده از سوی ماموران روی نقشه مشخص می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: