اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۹ - ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - 05 October 2017
لاریجانی در یادواره شهدای شهرستان آباده
رئیس مجلس: رسیدن اهداف متعالی در گرو اقتصاد سالم است و اقتصادی که مولد، پاینده و اعتدالگرا باشد نشان دهنده جامعه سالم است.

تقویت تولید و رشد صادرات از مؤلفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش عصرپرس به نقل از صداوسیما، لاریجانی در یادواره شهدای شهرستان آباده گفت: در بین هیاهو‌های دنیا هر کس جامعه ایده آل را از دید خود می‌سنجد، لیبرال‌ها آزادی بیان و آزادی اقتصاد، مارکسیست‌ها لذت بخشی دنیوی را ایدآل می‌دانند، ولی فرهنگ دینی ما روابط افراد، شهروندان و خانواده را که بر اساس اسلام است یک جامعه مناسب می‌داند.

وی افزود: رسیدن اهداف متعالی در گرو اقتصاد سالم است و اقتصادی که مولد، پاینده و اعتدالگرا باشد نشان دهنده جامعه سالم است.

لاریجانی با بیان اینکه رکن دیگر جامعه ایده آل ما داشتن فکر جهادی و شهادت طلبی است، افزود: آنچه به جامعه‌ای غیرت و عزت می‌دهد، تفکر مجاهدت است و جامعه‌ای زنده است که فکر مجاهدت داشته باشد.

رئیس خانه ملت با بیان اینکه در جامعه ایده آل فکر مجاهدت و راه شهدا جاری است، افزود: اگر جامعه ای اقتصاد داشته باشد، اما حقیقت حیات که غیرت دینی است نداشته باشد جامعه ایده آل نیست.

 رسیدن به اهداف متعالی در گرو اقتصاد سالم رسیدن به اهداف متعالی در گرو اقتصاد سالم رسیدن به اهداف متعالی در گرو اقتصاد سالم رسیدن به اهداف متعالی در گرو اقتصاد سالم رسیدن به اهداف متعالی در گرو اقتصاد سالم رسیدن به اهداف متعالی در گرو اقتصاد سالم رسیدن به اهداف متعالی در گرو اقتصاد سالم رسیدن به اهداف متعالی در گرو اقتصاد سالم رسیدن به اهداف متعالی در گرو اقتصاد سالم رسیدن به اهداف متعالی در گرو اقتصاد سالم رسیدن به اهداف متعالی در گرو اقتصاد سالم رسیدن به اهداف متعالی در گرو اقتصاد سالم رسیدن به اهداف متعالی در گرو اقتصاد سالم رسیدن به اهداف متعالی در گرو اقتصاد سالم

وی افزود: امروز شهدای مدافع حرم نشان دهنده جامعه زنده و فکر جهادی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهدا به برگزاری این یادواره‌ها احتیاجی ندارند و ما باید با شرکت در این جلسات  راه درست را برای خود پیدا کنیم.

لاریجانی افزود: کسانی که امروز در جامعه ما کار تولیدی میکنند مثل مجاهدت در راه خداست و مسئولان کشور هم باید توجه ویژه‌ای به وضع اقتصاد داشته باشد.

لاریجانی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی افزایش تولید و صادرات که اگر این 2 رکن به خوبی شکل بگیرد، می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشورمان را حل کند.

وی گفت: در سطح ملی، رهبر معظم انقلاب، روسای قوا و مسئولان ارشد نظام مصمم هستند که وضعیت اقتصادی کشور را سروسامان دهند و این با اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی که همان افزایش تولید است شکل می گیرد.

لاریجانی افزود: در زمینه کشاورزی، 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد بین چهار تا 6 درصدی برای توسعه روستاها در نظر گرفته شده است که اقتصاد روستاها را شکوفا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این وام به جوانانی که می خواهند در حوزه کشاروزی، کارخانه های صنایع تبدیلی، گلخانه ای یا صنایع بسته بندی را فعال کنند، و به شهرهای زیر 10 هزار تعلق می گیرد.

وی گفت: 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صنایع اختصاص داده شده است، زیرا معتقدیم در صنعت اشتغال زایی زیادی می شود.

لاریجانی گفت: یکی از دغدغه های مسئولان در کشور، زیاد بودن منابع و شکوفا نشدن آن است که در برنامه ششم این اختیار را به استان ها داده  شده است تا بتوانند از این معادن به خوبی در راه تولید و اشتغال بهره برداری کنند.

وی در پاسخ به زارع، نماینده شهرستان های آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی مبنی بر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در آباده گفت: لایحه منطقه ویژه اقتصادی در مجلس مطرح شده که آن را پیگیری می کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای حمایت از کشاورزی، منابع قابل توجهی برای آبیاری تحت فشار در نظر گرفته ایم که 85 درصد آن را دولت تامین و 15 درصد سهم کشاورز است.

وی درباره بحران خشک سالی و منابعی که قرار است به شهرهای بحرانی اختصاص یابد گفت: در خصوص اختصاص منابع با وزیر کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه نوبخت صحبت خواهم کرد.

در این یادواره از کتاب با کاروان آلاله ها یادمان سرداران و 420 شهید سرافراز شهرستان آباده رونمایی شد.ش

نام:
ایمیل:
* نظر: