اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - 04 October 2017
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
در آستانه طرح جدید ضد ایرانی آمریکا درباره حفظ برجام سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا هم گفت: گفتگوها در داخل بدنه ی دولت آمریکا درباره ایران ادامه دارد و رئیس جمهور هم در این باره تصمیم گیری کرده است.
ترامپ درباره ایران تصمیم گیری کرده است
به گزارش عصرپرس از شبکه خبر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد؛ دولت ترامپ خطرات ایران را برجسته سازی می کند، گفتگوها در داخل بدنه ی دولت درباره ایران در جریان است و رئیس جمهور هم در این باره تصمیم گیری کرده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به سخنان وزیر دفاع این کشور در پشتیبانی از توافق هسته ای ایران و این گفته ی جیمز متیس در دیدار با سناتورها مبنی بر اینکه برجام منافع ملی آمریکا را تامین می کند گفت: 12 روز فرصت داریم تا بار دیگر دستورالعمل های مورد نیاز را در زمینه ی برجام دریافت کنیم. از دیدگاه دولت (ترامپ) ایرادی که به برجام وارد است این است که رفتارها و عملکرد بد ایران را در نظر نمی گیرد. وزیر امور خارجه رکس تیلرسون در سخنانی که در مجمع عمومی سازمان ملل ایراد کرد بسیار در این زمینه سخن گفت. هر جا پای دولت ایران در میان است رویدادهای پردردسری در آن نقطه از زمین اتفاق می افتد. دولت ترامپ چنین خطراتی را برجسته سازی می کند و رفتار بد دولت ایران را در مجموع مدنظر قرار می دهد. گفتگوها در داخل بدنه ی دولت درباره ایران در جریان است و رئیس جمهور هم در این باره تصمیم گیری کرده است. من نمی توانم جزئیات بیشتری را برای شما بیان کنم. 

هدر نائورت افزود: «وزیر امور خارجه رکس تیلرسون بر این باور است که آمریکا رفتار بد ایران را در کل در نظر نگرفته است اما او با این موضوع به خوبی آشناست و خیلی درباره ی آن سخن گفته است. در یکی از سخنرانی هایش توضیح داد که برجام چقدر ناقص است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با بیان اینکه دولت ترامپ در گذشته برجام و پایبندی ایران را تایید کرده است و 12 روز یا بیشتر فرصت دارد که در این زمینه تصمیم بگیرد گفت در گذشته ایران به برجام پایبند بوده و تاییدیه دریافت کرده است. از سوی دیگر آژانس بین المللی انرژی اتمی مسئولیت دارد پایبندی ایران را راستی آزمایی کند و همه ی کارهای دیگر را نیز انجام بدهد.

نائورت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه وزیر امور خارجه تیلرسون گفته ایران مقدمه ی برجام را نقض کرده و این در حالی است که مقدمه ی توافق هسته ای در معرض داوری قوانین بین المللی قرار نمی گیرد هم گفت: «در مقدمه برجام درباره امنیت و ثبات بین المللی گفتگو شده است و ایران باید به برقراری این امنیت و ثبات کمک کند اما روشن است که چنین کاری نمی کند و دارد روح قانون را زیر پا می گذارد.»
نام:
ایمیل:
* نظر: