اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - 03 October 2017
سخنگوی دولت
نوبخت گفت: پیش بینی نرخ تورم در سال آینده زیر ۹ درصد است، اما افزایش حقوق کارکنان دولت، شرکت‌ها و بخش کارگری ۱۰ درصد خواهد بود.
افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال آینده
به گزارش عصرپرس به نقل از صداوسیما، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران گفت: ما حقوق کارکنان را همیشه بیش از نرخ تورم افزایش می دهیم و امسال هم نرخ تورم 7.8 درصد بود و 10 درصد حقوق کارکنان دولت را افزایش دادیم، این روند در سال آینده با پیش بینی نرخ تورم 9 درصدی ، برای کارکنان دولت افزایش 10 درصدی حقوق را به همراه خواهد داشت. 

وی ادامه داد: 5 درصد از این افزایش حقوق را ما به بودجه اضافه می کنیم و 5 درصد بقیه از طریق بهره وری خود دستگاه مربوطه و توسط خود دستگاه پرداخت می شود. 

نوبخت با اشاره به اینکه بودجه ریزی سال اینده به روش عملیاتی است ،گفت: در بودجه ریزی عملیاتی هر میزان دستگاه ها بهره وری بیشتری داشته باشند به نفع خودشان است. 

نوبخت افزود: برای بازنشسته ها غیر از این افزایش 10 درصدی حقوق ، مبلغی را هم در راستای یکسان سازی افراد بازنشسته اختصاص خواهیم داد. 

نوبخت گفت : برای اینکه بودجه ریزی عملیاتی داشته باشیم باید در سایر بخش ها صرفه جویی کنیم و از شما می خواهیم که کمک کنید تا نظام بودجه ریزی اصلاح شود. 

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه نکته مهم در بخشنامه بودجه ، هزینه های جاری است ،?گفت : تا جایی که امکان دارد باید صرفه جویی کنیم و با صرفه جویی به اعتبارات عمرانی بیفزاییم. 

*دولت 8 هزار و 290 میلیارد تومان به گندمکاران پرداخت کرده است

سخنگوی دولت گفت : تا دهم مهر 8 میلیون و 865 هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری و 8 هزار و 290 میلیارد تومان هم به کشاورزان پرداخت شده است.

محمدباقر نوبخت  افزود : ارزش گندم خریداری شده،? 11 هزار و 584 میلیارد تومان است که دولت 8 هزار و 290 میلیارد تومان آن را پرداخت کرده و 3 هزار و 294 میلیارد تومان باقیمانده است.

سخنگوی دولت در خصوص جایگزینی تاکسی های فرسوده گفت : تا ششم مهر 54 هزار و 883 دستگاه تاکسی فرسوده خارج شده و تاکسی جدید جایگزین شده است.

نوبخت گفت : به 25 هزار و 557 واحد تولیدی در جهت رونق تولید 17 هزار و 955 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد : امسال تا دهم مهر به 1385 واحد تولیدی کوچک و متوسط 1260 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. 
 
  تخصیص 35 هزار میلیارد تومان تا پایان این ماه به خزانه ابلاغ می شود
  
سخنگوی دولت گفت : تاکنون تخصیص 19 هزار و 100 میلیارد تومان به خزانه ابلاغ شده است و تا پایان مهرماه موارد تخصیص 35 هزار میلیارد تومان ابلاغ خواهد شد.

نوبخت در ادامه نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران افزود: تابستان امسال نرخ مشارکت اقتصادی به حدود 41 درصد رسید و این رقم در تابستان سال گذشته 40.4 درصد بود و ما با افزایش نرخ مشارکت در تابستان امسال روبرو بودیم.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری که تابستان سال گذشته 12.7 درصد بود در تابستان امسال به 11.5 درصد رسید.

سخنگوی دولت افزود : همه عددهای اعلام شده بر اساس آمار مرکز آمار ایران است.
 
رشد اقتصادی سال اینده ؛ 7 تا 8 درصد بدون نفت
  
سخنگوی دولت گفت: نرخ رشد اقتصادی که برای سال آینده پیش بینی شده7 تا 8 درصد بدون نفت است.

 محمدباقر نوبخت افزود : رخداد مهم هفته گذشته ابلاغ بخشنامه بودجه سال 97 بود.

وی ادامه داد : این بخشنامه که مبین رویکرد دولت و خط مشی های بودجه است با هدف رشد اقتصادی فراگیر و اشتغال زا به دستگاه ها ابلاغ شده است.

نوبخت افزود : در این بودجه ریزی ؛ شرایط اقتصاد جهانی، اقتصاد منطقه ای و اقتصاد کشور در نظر گرفته شده و همچنین برآوردی از هزینه ها و از تملک دارایی سرمایه ای صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از موارد برنامه ششم افزایش تولید و استمرار روند آن است ، گفت : رشد اقتصادی سال آینده را 7 تا 8 درصد بدون نفت درنظر گرفته ایم و در این بخشنامه تعیین می کنیم که با توجه به این رشد اقتصادی چقدر اشتغال زایی خواهیم داشت.

نوبخت گفت :? در آغاز دولت دوازدهم یک و نیم میلیارد دلار را که رقمی حدود 5 هزار میلیارد تومان بود ، از منابع صندوق توسعه ملی به اشتغال اختصاص دادیم و همچنین 5 هزار میلیارد تومان دیگر از آورده بانک ها به این امر مهم اختصاص دادیم.

وی ادامه داد : ?20 هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات به واحدهای تولیدی از طریق بانک ها ارائه خواهد شد و در مجموع 30 هزار میلیارد تومان برای اشتغال خواهیم داشت.

نوبخت با اشاره به کاهش نرخ بیکاری نسبت به تابستان سال گذشته که 12.7 درصد بود ، گفت: نرخ بیکاری در تابستان امسال به 11.5 درصد رسیده است و امیدواریم به 11 درصد برسد.

سخنگوی دولت درباره طرح های عمرانی گفت : طرح های عمرانی را به دستگاه ها ابلاغ کردیم تا غربالگری و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد : به طرح های عمرانی که سال 97 به بهره برداری می رسد ، اعتبار کامل خواهیم داد و اگر در جهت رشد اقتصادی هم مؤثر باشد دارای اولویت است.

سخنگوی دولت گفت: در سال گذشته 20 درصد از منابع درآمدی ما از نفت وارد صندوق توسعه ملی شد و سال آینده 32 درصد منابع درآمدی نفت به این صندوق خواهد رفت. 
 
به اندازه کافی درباره بدعهدی های آمریکا صحبت شده است
 
سخنگوی دولت درباره قابل مذاکره بودن برجام گفت : به اندازه کافی درباره بدعهدی های آمریکا صحبت شده است.

محمدباقر نوبخت در نشست خبری افزود:موضع قاطع دولت درباره برجام این است که تا زمانی که منافع ملی و مصالح عمومی ایران ایجاب کند - البته همه نهادهای قانونی نظام با هم در این باره تصمیم می گیرند- ایران به این قرارداد بین المللی عمل می کند.

وی تصریح کرد : اگر دیگران این قرارداد را نقض کنند ، آنها ضرر می کنند. 
 
 *بودجه بیمه سلامت به 10 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است

سخنگوی دولت گفت: دولت مقید به اجرای طرح تحول سلامت و برطرف کردن مشکلات آن است و بودجه بیمه سلامت امسال به 10 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

 محمد باقر نوبخت در نشست هفتگی در جمع خبرنگاران گفت: پارسال بودجه بیمه سلامت 4 هزار و 800 میلیارد تومان بود که امسال به10 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

نوبخت در پاسخ به پرسشی درخصوص تغییر استانداران و کابینه دولت پاسخ داد: بیش از 50 درصد از اعضای کابینه تغییر پیدا کرده اند و وزیران علوم و نیرو نیز به زودی معرفی خواهند شد.

وی همچنین درخصوص استاندار استان کردستان که هنوز معرفی نشده است، گفت: با توجه به ظرفیت هایی که این استان دارد به زودی استاندار آن معرفی خواهد شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره همه پرسی در کردستان عراق افزود: ایران حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای همسایه را به رسمیت می شناسد.

نوبخت در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص سفر اردوغان به ایران گفت: رابطه ایران با ترکیه رابطه بسیار خوبی است و اردوغان برای توسعه مناسبات و توافقاتی که در گذشته صورت گرفته و همکاری های مشترک با دولت ترکیه و مقابله با تروریسم و توسعه مناسبات اقتصادی ؛ به ایران سفر می کند.

وی افزود : توسعه مناسبات ایران، عراق و ترکیه باعث محو تروریسم خواهد شد.

نوبخت گفت : مشکل بزرگ منطقه ، تروریسم است که هنوز بخشی از عراق و سوریه در دست تروریست ها قرار دارد و هر عاملی که مبارزه با تروریسم را ضعیف کند قابل قبول نیست.

نوبخت در پاسخ به پرسشی در مورد بیکاری پاسخ داد: مرجع رسمی اعلام بیکاری مرکز آمار ایران است و اینکه برخی آمارهای آنچنانی اعلام می کنند ، قابل قبول نیست.

سخنگوی دولت افزود : امسال 950 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد و 920 هزار جویای کار وارد بازار کار می شوند که 730 هزار نفر مشغول به کار شده اند.

نوبخت همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد جلسات با رهبری گفت: هر 6 ماه یکبار جلسه ویژه ای با سران قوا در حضور رهبر معظم انقلاب داریم.
نام:
ایمیل:
* نظر: