اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - 27 September 2017
مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم، محسن حججی از دقایقی قبل در میدان امام حسین (ع) تهران آغاز شد.
مراسم تشییع پیکر مطهرشهید حججی
به گزارش عصرپرس، مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حججی ساعت ۹ صبح امروز چهارشنبه در میدان امام حسین(ع) تهران شروع شد. پس از آن پیکر مطهر این شهید سرافراز سپاه اسلام برای تدفین به زادگاهش در نجف آباد اصفهان منتقل خواهد شد.

مردم عزادار تهران درحالی برای آخرین‌بار با شهید حججی وداع خواهند کرد که دقایقی پس از سحرگاه امروز، رهبر معظم انقلاب به مسجد امام حسین (ع) رفتند و برای لحظاتی در کنار پیکر شهید محسن حججی حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه، برای این مدافع حرم اهل بیت (ع) آرزوی علو درجات کردند.

رهبر انقلاب خطاب به خانواده شهید حججی فرمودند: خدا شهید شما را عزیز کرده، ببینید چه غوغایی در کشور به خاطر شهادت این جوان به راه افتاده است.همه شهدا پیش خداوند متعال عزیزند؛ لکن یک خصوصیتی در این جوان وجود داشته، خداوند هیچوقت کارش بدون حکمت نیست.اخلاص، نیت پاک و به موقع حرکت کردن این جوان و نیاز جامعه به این‌گونه شهادت موجب شده خداوند متعال نام شهید شما را بلند کرده است.

شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی مراسم تشییع پیکر این شهید مدافع حرم را به صورت زنده پخش می‌کنند.

در این مراسم مسئولان کشوری و لشکری از جمله علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، و آیت‌الله آملی لاریجانی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، علی اکبر ناطق نوری، محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه، محمدحسن ابوترابی فرد، شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل نیز حضور دارند.

صادق آهنگران در این مراسم مداحی کرد.

پیکر مطهر شهید والامقام محسن حججی در میان استقبال باشکوه اقشار مختلف مردم وارد میدان امام حسین علیه‌السلام شد.

با وجود آنکه از پیش اعلام شده بود مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حججی ساعت 9 صبح آغاز خواهد شد اما جمع کثیری از شیفتگان مکتب ایثار و شهادت از حدود ساعت 6 صبح خود را به میدان امام حسین(ع) مبدا تشییع رساندند.حضور پرشور مردم برای تشیع پیکر شهید حججی در میدان امام حسین(ع) بسیار چشمگیر است.



نام:
ایمیل:
* نظر: