اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - 24 September 2017
در حاشیه چهل‌ و سومین کنگره جهانی تاریخ داروسازی، مدال و دیپلم افتخار آکادمی جهانی تاریخ داروسازی، به رییس کمیته ثبت ملی و بین‌المللی مولفه‌های طب ایرانی در یونسکو و عضو کمیته پژوهش دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت اهدا شد.
اهدا مدال آکادمی جهانی تاریخ داروسازی به نماینده ایرانبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وبدا، در نشست آکادمی جهانی تاریخ داروسازی در حاشیه چهل ‌و سومین کنگره جهانی تاریخ داروسازی در ورشو لهستان، در مراسمی مدال و دیپلم افتخار توسط رییس این آکادمی دیرپا با بیش از ۶۵ سال سابقه تاسیس به دکتر آرمان زرگران رییس کمیته ثبت ملی و بین‌المللی مولفه‌های طب ایرانی در یونسکو و عضو کمیته پژوهش دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت اهدا شد.

 زرگران در خصوص این انجمن جهانی گفت: شعبه ایرانی انجمن جهانی تاریخ داروسازی که قریب به ۱۰۰ سال از عمر آن می‌گذرد و ۲۸ شعبه ملی در کشورهای مختلف دارد، از سال جاری در ایران و در گروه تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاسیس و مستقر شد.

وی افزود: با توجه به جایگاه به دست آمده در آکادمی و نیز وجود شعبه انجمن جهانی تاریخ داروسازی در ایران و ظرفیت‌های بالای پژوهشی در طب ایرانی و تاریخ داروسازی، درخواست میزبانی چهل‌وپنجمین دوره کنگره جهانی تاریخ داروسازی در ۲۰۲۱ را تقدیم هیات رییسه انجمن کردیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه گفت: به غیر از ایران، کشورهای صربستان و ایتالیا نیز درخواست میزبانی داده‌اند که هیات رییسه انجمن جهانی، نهایتا تا پایان سال جاری میلادی در این باره تصمیم می‌گیرند.

 زرگران افزود: رایزنی‌های بسیاری با رییس و اعضای هیات رییسه انجمن و همچنین آکادمی برای حمایت از میزبانی ایران انجام دادیم که امیدواریم منجر به موفقیت در برگزاری این رویداد مهم در تاریخ علوم پزشکی در ایران شود اما مشکلاتی مانند سیاست‌های افراطی ترامپ در شرایط ورود کسانی که از ایران دیدن کرده‌اند، به کشور آمریکا، کار را برای متقاعد کردن همه اعضا اندکی سخت کرده است.

گفتنی است، کنگره‌های جهانی تاریخ داروسازی، هر ۲ سال یک‌بار در یکی از کشورهای عضو انجمن جهانی تاریخ داروسازی برگزار می‌شود و میزبانی دوره چهل‌وچهارم آن در سال ۲۰۱۹، کشور آمریکا (شهر واشنگتن) است.


نام:
ایمیل:
* نظر: