اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - 23 September 2017
وزیر بهداشت تاکید کرد
وزیر بهداشت گفت: همه دستگاهها در ارتباط با ارتقاء فرهنگ و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و حوادث ترافیکی مسئول هستند و بخشی دیگر از ارتقا فرهنگ، به دست خود مردم است و مسایل فرهنگی باید از دوره دبستان و دبیرستان آموزش داده شوند.
ارتقاء فرهنگ پیشگیری از آسیب های اجتماعی و حوادث ترافیکیبه گزارش سرویس احتماعی عصرپرس از وبدا، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم گرامیداشت چهل و دومین سالگرد تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی با بیان این که بعد از حوادث ترافیکی، دومین عامل مصدومیت افراد، نزاع های شخصی ، صنفی و یا خانوادگی است، گفت: تنها راه پیشگیری از وقوع چنین حوادثی، ارتقا فرهنگ است که رسانه ها می توانند نقش موثری در افزایش سطح فرهنگ و بالا بردن میزان تحمل مردم داشته باشند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: مردم می توانند مشکلاتشان با یکدیگر را از مسیر گفت و گو حل کنند و با یکدیگر گلاویز نشوند تا منجر به مصدومیت نشود.

 هاشمی افزود: زمانی که فرهنگ رانندگی درستی نداشته باشیم و یا وقتی که نمی توانیم روابط شخصی مان را با دیگران، خوب تعریف کنیم و با همشهری، همکلاسی و یا با اعضای خانواده روابط درستی نداشته باشیم، هر چه قدر هم خدمات درمانی را توسعه دهیم بازهم نمی توانیم جلوی مصدومیت های ناشی از نزاع و حوادث ترافیکی را بگیریم چرا که باید فرهنگمان ارتقا یابد. 

وزیر بهداشت با تاکید بر این که باید دستگاه‌های اجرایی در روش‌های فرهنگ سازی تجدیدنظر کنند، افزود: ما معلول عملکرد اشتباه دستگاه هاى اجرایی و هموطنان هستیم که موجب افزایش بیماری‌ها و مصدومیت‌ها و معلولیت‌ها می‌شود.

 هاشمی با بیان این که هر دستگاهی در ارتباط با ارتقاء فرهنگ و پیشگیری در آسیب های اجتماعی و حوادث ترافیکی مسئول است، افزود: وزارتخانه هایی مثل صنعت، معدن و تجارت و یا راه و شهرسازی و نیز پلیس در کاهش حوادث ترافیکی نقش موثر دارند و بخشی دیگر از ارتقا فرهنگ به دست خود مردم است و مسایل فرهنگی باید از دوره دبستان و دبیرستان آموزش داده شوند.

 هاشمی افزود: باید دید که به چه میزان در کشور اقدامات فرهنگی صورت گرفته و به چه میزان موجب کاهش آسیب های اجتماعی شده است و اگر نسبت به سال های گذشته میزان نزاع و حوادث ترافیکی و جراحت ها و معلولیت های ناشی از این درگیری ها و یا حوادث ترافیکی تغییر کرده و یا کاهش یافته است که خوب است و اگر روبه افزایش است مشخص می شود که یک جای کار اشکال دارد و لازم است نسبت به روش های خود تجدید نظر کنیم و از روش های کارآمدتری استفاده کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه در خصوص بار تحمیل شده ناشی از نزاع، گفت: طی گزارش سال گذشته ۲۷ درصد تماسها با اورژانس به علت نزاع منجر به جرح بوده است.

هاشمی در خصوص حوادث ترافیکی نیز گفت: در شهریور ماه سال جاری بسیاری از افراد در اثر حوادث ترافیکی فوت و یا معلول شدند و این در حالی است که بسیاری از این موارد قابل پیشگیری است و باید افرادی که مجری هستند تصمیمات صحیح تری بگیرند تا شاهد بروز چنین اتفاقاتی نشویم و از طرفی دیگر، مردم هم در پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی بسیار نقش دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: