اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - 22 September 2017
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در نماز جمعه تهران
خطیب جمعه تهران گفت: رفتار این روزهای آمریکا برگ ننگینی برای رژیم فاسد آمریکاست و سخنان سخیف رئیس جمهور این کشور سخنان یک آدم سبک مغز، ناحسابی، جنگ طلب، تندخو و دروغگوی فریبکار است.

رفتار این روزهای آمریکا برگ ننگینی برای رژیم فاسد آن استبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی خطیب جمعه تهران در خطبه نماز جمعه تهران افزود: مطالبی که رئیس جمهور آمریکا در مورد ایران بر زبان آورد هم فریبکارانه و هم دروغ بود، یکی از جراید آمریکا نوشته بود که 448 دروغ از او ثبت شده است و این تایید مطالبی است که مقام معظم رهبری در این باره فرمودند که این سخنان هم نشانه عصبانیت، هم نشانه درماندگی و هم نشانه سبک مغزی رئیس جمهور آمریکا بود.

وی با طرح این سوال که چرا آمریکا عصبانی است و چرا رئیس جمهور سبک مغز آمریکا کارش به اینجا رسیده است که پرخاشگرانه و تند صحبت می کند؟ گفت: این درماندگی ها و شکست ها دلایل زیادی دارد، در دولت آمریکا بی سابقه است که محبوبیت یک رئیس جمهور طی یک سال به این میزان کاهش پیدا کند، محبوبیت ترامپ اکنون در بین مردم آمریکا 36 تا 37 درصد است در حالی که اوباما با همه مشکلاتی که داشت و حتی بوش پسر در حد او منفور نبود.

خطیب جمعه تهران افزود: او شکست خورده و منفور ملت خود است، او چون عقده دارد عصبی می شود، همچنین علت عصبانیت رژیم های پی در پی آمریکا شکست ایدئولوژیک آنهاست، آنها لیبرالیسم را بهشت موعود مردم اعلام کرده و بعد از فروپاشی شوروی دنبال تشکیل جامعه جهانی بودند اما امام آمد و آنچه که هرگز فکرش را نمی کردند واقع شد.

وی اضافه کرد: آنها فکر می کردند دین زندگی ساز نیست، در متن مردم و در زندگی مردم نقش ندارد، نمی تواند ظلم ستیز باشد اما دیدند نوری آمد، مردی روشنگر آمد و دین را به صحنه زندگی آورد و امام توخالی بودن قدرت آمریکا را نشان داد و افسانه لیبرال دموکراسی را باطل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: دنیای شرق و غرب دست به دست هم دادند تا با این دین احیا شده دست و پنجه نرم و آن را در نطفه خفه کنند، آنها با آشوب های اول انقلاب و از طریق نفوذی های داخلی مثل دولت موقت و بنی صدر که ولایت فقیه را قبول نداشتند نتوانستند کاری از پیش ببرند و دیدند این رقیب در حال رشد و گسترش است و دل ها را مجذوب خود کرده است.

عراق را که هشت سال وادار کردند با ما جنگید امروز عراق نه تنها همسایه بلکه خود ما است، اربعین بیاید و 20 میلیون زائر را ببینید و شکست آمریکا را در جنگ سیاسی و روانی و اقتصادی و فرهنگی خواهید دید در حالی که عربستان در مدیریت سه میلیون حاجی ناتوان است.

وی افزود: این انقلاب تنها انقلاب ایران نیست، انقلاب مستضعفان به رهبری ایران است، امام فرمودند این قرن، قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران است لذا قدرت های جهانی ید واحده شدند و مدینه انقلاب ما را محاصره کردند، جنگ هشت ساله اقتصادی، سیاسی، روانی، نظامی و فرهنگی علیه ما به راه انداختند ولی این برای ما نعمت و برای دشمنان وبال و بلا شد.

خطیب جمعه تهران گفت: آنها وقتی نتوانستند با محاسبات علمی این مسئله را حل کنند به دنبال ایجاد خاورمیانه بزرگ و به سراغ عراق، سوریه و لبنان سه کشوری که برای اسرائیل خطر بودند رفتند تا آنها را از بین ببرند و از این طریق برای اسرائیل امنیت و برای انقلاب ما خطر ایجاد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: اینها همه تاکتیک های سیاسی، فرهنگی، جامعه شناسی و روانشناسی را به کار بردند تا انقلاب را از بین ببرند ولی نتیجه ای از آن نگرفتند، عراق را که هشت سال وادار کردند با ما جنگید امروز عراق نه تنها همسایه بلکه خود ما است، اربعین بیاید و 20 میلیون زائر را ببینید و شکست آمریکا را در جنگ سیاسی و روانی و اقتصادی و فرهنگی خواهید دید در حالی که عربستان در مدیریت سه میلیون حاجی ناتوان است.

وی گفت: دولت و مرجعیت و جیش الشعبی عراق امروز با ما علیه داعش که فرزند نامشروع آمریکاست وحیاتش به پول عربستان وابسته است می جنگند، اینها در ایجاد داعش و طالبان دستشان به خون آلوده است، اینها وعده داده بودند که بشاراسد رفتنی است ولی دیدیم که هم عراق در کنار ما ماند و هم بشاراسد در سوریه ریشه دار شد.

امروز آمریکا بدهکارترین کشورهاست و زندان های آن بیشترین زندانیان را دارد، این رژیم مغرور و توخالی و مدعی در حال آب شدن است و اسلام ما در حال تبدیل شدن به قدرت بزرگ معنوی در دنیاست.

خطیب جمعه تهران افزود: حزب الله لبنان از معجزات انقلاب ماست، ریشه دار و ماندگار و ابرقدرت است و فانی کننده اسرائیل خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: این ولایتی که خداوند نصیب ما کرده است و آن روز مردم عرب خود را از آن محروم کردند معجزه گر است و سحر دشمنان را باطل می کند، رئیس جمهور روسیه وقتی به ایران می آید اول بدون توجه به عرف دیپلماتیک به دیدار مقام معظم رهبری می رود، با مقدسات ما ارتباط برقرار می کند، در جنگ داعش کنار ما قرار می گیرد.

وی افزود: این 22 بهمن، روز جهانی قدس، اربعین حسینی، نمازهای جمعه و حضور عزت بخش ملت ما زیر پرچم اسلام حاکی از پیروزی ماست، امروز آمریکا بدهکارترین کشورهاست و زندان های آن بیشترین زندانیان را دارد، این رژیم مغرور و توخالی و مدعی در حال آب شدن است و اسلام ما در حال تبدیل شدن به قدرت بزرگ معنوی در دنیاست.

 

سیدالشهدا (ع) مظهر همه کمالات است

خطیب جمعه تهران: حضرت سیدالشهدا (ع) مظهر همه کمالات است و امامان ما هم امام المتقین هستند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه اول نماز جمعه تهران افزود: خویشتن داری در برابر گناه و دل کندن از زخارف دنیا و شناسایی مسئولیت های الهی در زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی لازمه تقوای الهی است.

وی گفت: کسی که تقوای الهی ندارد در دنیا و آخرت پناه ندارد و عاقبت هم ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: آغاز محرم آغاز سال قمری است و ما باید دلمان را تجدید نور کنیم و غبارها را از دل بزداییم.

وی گفت: امام حسین(ع) اکسیر عشق است و در پیروی از امام حسین(ع) باید حریم ها را نگه داریم، همسایه آزاری نکنیم و تقوا را درون خود و خانواده مان شروع کنیم.

خطیب جمعه تهران با تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع) افزود: باید از تعلقات دنیوی دوری بجوییم و به پیروی از امام حسین(ع) قدم در راه

در انقلاب ما برخی از کرده های خود پشیمانند و مثل عمر سعد می مانند که حب دنیا او را از امام علی(ع) جدا کرد و این جداشدن عاقبت کارش را به جای بد رساند.

عدالت خواهی و معرفت بگذاریم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: حرکت امام حسین (ع) هم خیزش، بعثت، زلزله و انقلاب و نیز سیر و سلوک و عرفان و عشق بود و هم مقابله با فساد و براندازی نظام مادی بنی امیه بود.

وی افزود: در انقلاب ما برخی از کرده های خود پشیمانند و مثل عمر سعد می مانند که حب دنیا او را از امام علی(ع) جدا کرد و این جداشدن عاقبت کارش را به جای بد رساند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: دست عمر بن سعد به پاک ترین خونها آغشته شد و همه کسانی که با امام زمان شان بدعهدی می کنند عاقبت عمر سعد را خواهند داشت.

وی افزود: هرکسی از بیعت امام زمانش کوتاهی کند نه دنیا دارد و نه آخرت خواهد داشت.

خطیب جمعه تهران با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: دلدادگان ولایت امروز سپاهیان و بسیجیان، جانبازان و خانواده شهدا هستند که سختی ها را تحمل کردند و امروز سهمی در حکومت ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و حوزه ها تقاضا می کنم بچه ها را با امام حسین(ع) و هشت سال دفاع مقدس آشنا کنند.

وی گفت: دفاع مقدس چشمه و ذخیره الهی و دری از درهای بهشت است که بازشده و بسته نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: ولایتمداری که در عاشورا بود شهدای ما که نماد و نمود نور امام حسین(ع) بودند آن را در ایران با به اهتزاز درآوردن پرچم ولایت به وجود آوردند و دلشان با امام بود و شهدایی مثل شهید حججی در فضای معنوی عاشورا و امام حسین(ع) حرکت کردند.

وی گفت: ما در ایران انقلاب کردیم ولی در سوریه دفاع می کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: