اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - 22 September 2017
ظریف در مصاحبه با نیویورک تایمز
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهارات ترامپ را که این توافق هسته ای را یک طرفه و مایه شرمساری آمریکا خوانده بود، پوچ و بی معنی خواند.

اظهارات ترامپ پوچ و بی معنی استبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرسبه نقل از نیویورک تایمز،‌ محمد جواد ظریف در مصاحبه با این روزنامه گفت: آنچه واقعا این دولت (آمریکا) می خواهد این است که امتیازات بیشتری از ایران بگیرد اما آمریکا و شرکای دیگر امتیازات جدیدی ندهند این نوع موضع بر خلاف منطق هر توافق مذاکره شده است.

وی گفت: یک توافق کامل نیست زیرا در هر توافقی شما باید بده و بستان داشته باشید وگرنه به توافق نخواهید رسید.   

ظریف گفت: ما چرا باید درباره ضمیمه گفتگو کنیم؟ اگر شما می خواهید یک ضمیمه(برای این توافق) داشته باشید، ضمیمه باید درباره همه چیز باشد.

بر اساس این گزارش، محمد جواد ظریف در نشست بین المللی سوریه که به ابتکار اتحادیه اروپا و در سطح وزیران امور خارجه در نیویورک برگزار شد، شرکت و در سخنانی مواضع کشورمان را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه پس از  شرکت در نشست بین المللی سوریه گفت: اگر برنامه کمک رسانی به سوریه با أغراض سیاسی همراه نباشد، جمهوری اسلامی ایران همچون قبل به مردم سوریه در مسیر جدید بازسازی و پایان آوارگی کمک خواهد کرد.

ظریف افزود: در ماه های اخیر مقاومت در برابر گروه های تکفیری و داعش در سوریه موفقیت به دست آورده است و اکنون باید به فکر بازگشت آرامش سیاسی به سوریه و بازسازی آن کشور باشیم. وزیر امور خارجه کشورمان گفت: من فکر می کنم  حساس شدن جامعه بین المللی برای کمک به سوریه به شرط دور بودن از اغراض سیاسی، مثبت است.

نام:
ایمیل:
* نظر: