اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - 20 September 2017
سه سکوی فازهای ۱۳و ۱۴ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی تا پایان امسال آماده بارگیری و نصب در موقعیت مخزنی این فازها می‌شود.
۳ سکوی پارس جنوبی امسال آماده بارگیری و نصب می‌شودبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شانا، سید حسام الدین امیری رئیس کنترل طرح‌های شرکت نفت و گاز پارس در جریان بازدید از روند ساخت ۱۰ سکوی گازی پارس جنوبی در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) گفت: در جریان این بازدید، موارد مربوط به مطالبات کارگری، بررسی مسائل مالی پیمانکاران و پیشرفت پروژه‌ها در بخش خشکی و فرا‎‌‎ساحل ارزیابی شد.

وی از ایجاد حساب مشترک مالی بین کارفرما و پیمانکاران فازهای ١٣ و ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی به منظور ساماندهی و کنترل دقیق‌تر نحوه پرداخت مطالبات کارگری ازسوی پیمانکاران و تزریق منابع مالی به پروژه‌های یادشده خبر داد.

رئیس کنترل طرح‌های شرکت نفت و گاز پارس با بیان این که این حساب مشترک با دستور هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران و رهنمود وزیر نفت ایجاد می‌شود، تصریح کرد: این حساب، افزون بر تسهیل در فرآیند پرداخت معوقه‌های کارگری، امکان نظارت و کنترل دقیق‎تری را در این زمینه فراهم خواهد کرد.

به گفته امیری، از طریق این حساب مشترک، تزریق منابع مالی به پروژه‌ها به ویژه در بخش مطالبات کارگران شاغل در یارد صدرا و بخش پالایشگاه‌های خشکی طرح‌های مذکور بطور مستقیم به حساب پیمانکاران منظور می شود.

رئیس کنترل طرح‌های شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به پیشرفت قابل قبول روند ساخت سکوهای دریایی فازهای ۱۳، ۱۴ و ۲۲تا ۲۴ پارس جنوبی در یارد صدرا اظهار کرد: هم اکنون پیشرفت‌های صورت گرفته به نسبت تامین منابع مالی، روند مناسبی را طی می‌کند.

امیری تامین منابع مالی را از عوامل کلیدی استمرار پیشرفت این پروژه‌ها برشمرد و افزود: پیش بینی می شود از هر کدام از فازهای یادشده تا پایان سال ۹۶، حداقل یک عرشه آماده حمل و انتقال به موقعیت دریا شود.

به گفته وی، در بخش خشکی طرح‌های فاز ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ نیز تا پایان امسال علاوه بر راه اندازی واحدهای یوتیلیتی، یک ردیف شیرین سازی آماده بهره برداری می‌شود.

رئیس کنترل طرح‌های شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اولویت‌های جدید این شرکت در سال جاری، یادآور شد: با توجه به این که پنج طرح اولویت دار گازی در فروردین ماه امسال به بهره برداری رسمی رسیدند، فازهای ۱۳، ۱۴ و ۲۲ تا ۲۴ اولویت اصلی کارفرما در سال ۹۶ به شمار می‌رود.

نام:
ایمیل:
* نظر: