اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - 20 September 2017
سرپرست وزارت علوم در دیدار با برنده جایزه نوبل فیزیک
سرپرست وزارت علوم در دیدار با برنده جایزه نوبل فیزیک و ۲۰ نفر از دانشمندان بین‌المللی گفت: جمهوری اسلامی ایران برای همکاری‌های علمی بین‌المللی، محدویتی قائلی نیست و تمامی دانشمندان و محققان در سراسر گیتی برای ما محترم بوده و آغوش جمهوری اسلامی ایران برای هر نوع همکاری دو و چند جانبه باز است.
ایران برای همکاری‌های علمی بین‌المللی محدویتی قائل نیست
به گزارش عصرپرس، دکتر سیدضیاء هاشمی در نشست مشترک با دکتر «کلاوس فون کلیتسینگ»، برنده جایزه نوبل فیزیک و ۲۰ نفر از دانشمندان بین‌المللی شرکت‌کننده در دهمین کنفرانس بین‌المللی مواد مغناطیسی و ابر رسانا که در محل سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، برنامه‌های وزارت علوم را در خصوص همکاری‌های علمی بین‌المللی تشریح کرد.

دکتر هاشمی اظهار کرد: از آنجایی که نیازهای جوامع بشری به صورت مستقیم با یکدیگر مرتبط و گاها دارای یک منشاء و یکسان هستند، تبادل اطلاعات و بهره‌گیری از توان یکدیگر و به عبارت واضح‌تر بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها یکی دیگر از سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: در بستر  این سیاست‌گذاری، صدها پروژه تحقیقاتی مشترک مابین اساتید داخل و خارج از کشور در حال اجرا است و سالانه شاهد برگزاری ده‌ها سمینار و کنفرانس بین‌المللی هستیم. تردد دانشمندان به کشور ما چشمگیر است و در این  رفت‌وآمدها، ده‌ها و صدها دانش فنی رد و بدل می‌شود که به رشد پایدار  کشور ما و کشورهای همکار کمک می‌کند.

سرپرست وزارت علوم خطاب به مدعوین دهمین کنفرانس بین‌المللی مواد  مغناطیسی و ابر رسانا گفت: همه شما دانشمندان، محققان و عالمان به خوبی می‌دانید که علم، هیچ مرز و محدودیتی ندارد. دانش امروزه حاصل تلاش گسترده نوع بشر در طول تاریخ و در گستره زمین است. اگر امروز یک کشور از جنبه علم و فناوری پیشرو است، باید بداند که چه بسا در گذشته، کشورهای دیگر پیشرو بوده‌اند و دانش امروز میراث گرانبهای تمامی بشریت در تمامی زمان‌ها و مکان‌هاست و از این رو متعلق به همه انسان‌ها است.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: من بار دیگر از فعالیت‌های انجام شده برای برگزاری این کنفرانس قدردانی می‌کنم و انتظار دارم ارتباط ایجاد شده مابین محققان، پایدار باشد و تنها به این کنفرانس ختم نشود. 

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، اولین دور کنفرانس دوسالانه مواد مغناطیسی و ابر رسانا در سال 1999 به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد و پس از  برپایی سایر ادوار این کنفرانس در کشورهای مختلف جهان، دهمین دور آن به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف در تاریخ 29-27 شهریور ماه جاری در تهران برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: