اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - 20 September 2017
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سخنان رئیس جمهور آمریکا حاکی از ضعف و درماندگی دولتی است که در رویارویی ابرقدرتی، به مالیخولیا مبتلا شده است.
ترامپ با بلوف نمی‌تواند از ایران امتیاز بگیرد
به گزارش عصرپرس به نقل از ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار مسعود جزایری خاطرنشان کرد: برخلاف آنچه که ترامپ، ایالات متحده را صاحب قدرت « رهبری عظیم» می‌داند، استنادات دهه‌های اخیر، همگی حاکی از بی ظرفیتی دولت و حاکمیت آمریکا در مواجهه با حوادث و رویدادها به خصوص در منطقه غرب آسیاست که از آن جمله به جنایات کم نظیر برنامه ریزان و نظامیان آمریکا در عراق،‌ سوریه،‌ افغانستان و یمن می‌توان اشاره کرد. به تعبیر دیگر آمریکا با هر شوری که برخلافش، کاری انجام دهد، بدون صبر و تحمل، برخورد قهرآمیز می کند، مگر آنکه توان برخورد نداشته باشد.

جزایری  افزود: اینکه ترامپ در مورد برجام می‌گوید « ما نمی‌توانیم به آن پایبند بمانیم»، به خودش مربوط است، لیکن این را بداند که با این بلوف‌ها نخواهد توانست از جمهوری اسلامی ایران امتیازگیری کند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ملت ایران از داشته‌هایش و به خصوص توان دفاعی و موشکی‌اش، پاسداری می‌کند، تاکید نمود: رئیس جمهور آمریکا و امثال او هرگز قادر نیستند در اراده این مردم خللی وارد کنند و آنچه فهم ترامپ از درک آن عاجز مانده، این است که عنصر بازدارندگی جامعه ایران در برابر زیاده‌خواهی‌ها و دیکتاتوری‌های آمریکا، پدیده‌ای نیست که با داد و فریاد و بازی‌های کابوئی رئیس جمهور این کشور،‌ میدان مقابله و مبارزه را ترک کند.

 جزایری در پایان اظهار داشت: در برابر کشوری که رئیس جمهورش آشکارا و از تریبون سازمان ملل فریاد می‌کشد که « از طریق نظامی سایر کشورها را نابود می‌کند»، راهی جز تقویت بنیه‌های دفاعی نیست و ما در این راه وارد مراحلی شده‌ایم که از آمریکا کاری جز عصبانیت دیوانه کننده و هذیان گویی بر نمی‌آید.
نام:
ایمیل:
* نظر: