اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - 19 September 2017
تیبو دوسیلگی نایب رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه با غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران دیدار و گفتگو کرد.
توسعه همکاری انجمن کارفرمایان فرانسه و اتاق ایرانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان این دیدار با بیان اینکه مشکلات بانکی همچنان بر سر راه توسعه روابط وجود دارد، گفت: همچنان بانک های بزرگ اروپایی و فرانسوی با بانک های ایرانی کار نمی کنند و فقط بانک های کوچک همکاری ها را آغاز کرده اند.

وی افزود: با وجود این مشکلات فرانسه در میان دیگر کشورها، توسعه همکاری ها با ایران را جدی گرفته و اقدامات اجرایی را آغاز کرده است که می توان به قرارداد فروش هواپیما، همکاری های ساخت مشترک خودرو و همکاری های نفتی اشاره کرد.

رییس اتاق ایران گفت: همکاری در توسعه حمل و نقل ریلی دیگر زمینه توسعه روابط میان دو کشور است.

شافعی افزود: توسعه فرودگاه مشهد نیز از زمینه های همکاری ایران و فرانسه است که توسط انجمن کارفرمایان فرانسه( مدف) انجام می شود.

آقای دوسیلگی نایب رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه نیز با بیان اینکه ظرفیت همکاری ایران و فرانسه بالاست ، گفت : در دور جدید همکاری ها، اولویت ها و طرح های خوبی وجود دارد و سرعت تعاملات نیز میان دو کشور بالاست.

وی با بیان ابنکه شرکت های فرانسوی علاقه زیادی به کار با طرف های ایرانی دارند ، افزود : البته در ایران سهم زیادی از اقتصاد در دست دولتی ها و شبه دولتی هاست اما ما همزمان با دولتی ها برنامه هایی نیز برای همکاری با بخش های خصوصی ایران داریم.

دوسیلگی با بیان اینکه دنبال همکاری درازمدت با ایران هستیم ، گفت: هدف ما صرفا فروش کالا و محصول به ایران نیست بلکه قصد داریم سهم زیادی در طرح های سرمایه گذاری ایران داشته باشیم.

وی افزود: بنا داریم در طرح های انرژی، زیرساختی و حمل و نقل ایران حصور جدی همراه با سرمایه گذاری داشته باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: