اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - 18 September 2017
فردی که با ارائه پیامک های تقلبی از هتل ها و مراکز تجاری، کلاهبرداری می کرد با تلاش کارآگاهان پلیس شهرستان نیشابور شناسايي و دستگير شد .
اقامت در هتل و صرف بهترين غذا با یک پيامك!
به گزارش عصرپرس از پايگاه خبري پليس، سرهنگ حسين بيات مختاري فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور گفت: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی مالک یک هتل در شهر نیشابور مبني بر كلاهبرداري، موضوع در دستور کار تیمی از كارآگاهان دايره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي اين فرماندهی قرار گرفت.

وي افزود: در بررسی اظهارات مال باخته این پرونده مشخص شد، مردی جوان پس از اقامت يك روزه در هتل با ارائه يك پيامك تقلبي مبني بر واريز وجه به حساب عابر بانك صندوق دار، محل را ترك كرده است .

سرهنگ بيات مختاري تصریح کرد: کارآگاهان هنگام رسيدگي پرونده متوجه شدند، گزارش هاي ديگري نيز از برخي هتل ها در شهرستان هاي ديگر و همچنين فروشگاه هاي بزرگ مبني بر كلاهبرداري با همين شيوه به مركز 110 اعلام شده كه رسيدگي به پرونده با جديت بيشتري در دستور كار قرار گرفت .

وی ادامه داد: كارآگاهان در ادامه تحقيقات پليسي و با استفاده از بانك اطلاعاتي مجرمان، متهم سابقه دار36 ساله را كه غیر بومی است شناسايي و با اخذ نيابت قضائي در يك اقدام غافلگيرانه و ضربتي دستگير کردند.

این مقام انتظامی افزود: متهم در در مواجهه با ادله و مستندات ضمن قبول بزه انتسابي اعلام کرد با نصب نرم افزار بر روي گوشي تلفن همراه خود برای خريد به فروشگاه هاي بزرگ مراجعه و پس از خريد با اعلام اين مطلب كه عابر بانكم همراهم نيست، قيمت كلي را از صندوقدار اخذ و سپس با نشان دادن گوشي به آنان مبني بر تاييد اطلاعات وارده واريز وجه، محل را ترك مي کردم؛ همچنین پس از خريد و كلاهبرداري براي استراحت نيز به هتل های دیگر در همان شهرستان مراجعه و اقدام مجرمانه خود را ادامه مي دادم .

سرهنگ بيات مختاري تصریح کرد: تاكنون 6 نفر شاكي از شهرستان هاي مختلف استان خراسان رضوی جمعاً به مبلغ 70ميليون ريال كلاهبرداري جهت پيگيري پرونده خود به پليس آگاهي مراجعه و تحقيقات هم چنان ادامه دارد .

فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور در پايان خطاب به شهروندان توصيه كرد : رسانه‌هاي خبري همواره اخبار مربوط به کلاهبرداري‌هاي ريز و درشتي را منعكس مي‌كنند كه مهم‌ترين دستاورد اين اخبار، مي‌تواند عبرت‌آموزي مردم ‌باشد؛ اما متأسفانه اين گونه نيست و بيشتر افراد جامعه تصور مي‌كنند كه اين حوادث فقط براي ديگران رخ می دهد و خودشان از اين قاعده مستثني هستند؛ لذا از شهروندان درخواست مي شود به هشدار ها و توصيه هاي پليس توجه تا فرصت ارتكاب جرايم از شيادان سلب شود .

نام:
ایمیل:
* نظر: