اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - 18 September 2017
محمود صادقی
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گستردگی آسیبهای اجتماعی به ویژه در شهرهای بزرگ، گفت: معتقدم آموزش و پروش همگام و هماهنگ با اتفاقات روز نیست.
آموزش و پرورش همگام با اتفاقات روز نیستبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس به نقل از مهر، محمود صادقی با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش گفت: اگر آموزش و پرورش دیدگاه و رویکرد حساب شده کارشناسی و تخصصی داشته باشد می تواند موثر واقع شود

وی ادامه داد: با پیوندی که بین مدرسه و خانواده برقرار می شود قطعا می توان تا حد زیادی از آسیب ها پیشگیری کرد.

به گفته این نماینده مجلس در حال حاضر  گسستی بین محیط های رسمی آموزش و محیط های غیر رسمی وجود دارد که دانش آموز را دچار سردرگرمی کرده است. اگر آموزش و پرورش بتواند رابطه ای قوی بین اولیا و مربیان برقرار کند، قطعا نتیجه خوبی در پی خواهد داشت.

ناهماهنگی آموزش و پرورش با اتفاقات روز

صادقی اضافه کرد: اقدامات مثبتی انجام شده اما به اندازه ای این مسائل به ویژه در شهرهای بزرگ متنوع است که بنظر من آموزش و پروش همگام و هماهنگ با اتفاقات روز نیست.

وی بیان کرد: مسائل زیادی و به ویژه با گسترش فضای مجازی به وجود آمده است که آموزش و پرورش در لایه های زیرین جامعه آنچنان که باید و شاید ایفای نقش نکرده است.

صادقی با بیان اینکه تلاش های این وزارت خانه بی نتیجه بوده است، اضافه کرد، ارتباط بین خانواده و مدرسه باید برقرار شود و با یک نگرش واقع گرایانه به حل مسائل بپردازند.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر آموزش و پرورش را در موضوع آسیب های اجتماعی سهیم می دانید، اظهار کرد: نمی شود یکسره نقش آموزش و پرورش را نفی یا اثبات کرد. دانش آموز تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد، اما آموزش و پرورش می تواند نقش موثرتری داشته باشد.

صادقی ادامه داد: در عین  حال نمی شود همه چیز را گردن آموزش و پرورش انداخت، دانش آموز که از مدرسه بیرون می آید با مسائل مختلفی روبرو می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به لزوم وجود آموزش خلاق، اضافه کرد: این نوع آموزش به دانش آموز اهمیت می دهد و در فرایند آموزش، به او نقشی فعال می دهد و خلاقیتش را شکوفا می کند آموزش و پرورش می تواند در این زمینه و با وجود اجرای این فرایند اثر گذار باشد.

گزینه های نخست وزارت آموزش و پرورش به دلایلی معرفی نشدند

صادقی در پاسخ به این سوال که وزارت بطحایی رو چگونه ارزیابی می کنید، گفت: ایشان گزینه اول وزارت نبودند و خودشان هم چنین ادعایی ندارند، گزینه های اول آموزش و پرورش به هر دلیلی نتوانستند معرفی شوند.

وی بیان کرد: اما با همه این ها از ویژگی های بطحایی این است که خیلی آموزش و پرورشی هستند و تجارب مدیریتی طولانی دارد. هرچند بعضی معتقدند در این وضع نابسمان، مدیران فعلی از عوامل موثر بوده اند.

به گفته نماینده مردم تهران در مجلس، بطحایی می تواند با استفاده از تجارب کاری و ظرفیت های داخلی و خارجی خوب عمل کند و در طی این مدت کوتاه هم رویکرد خوبی را انتخاب کرده اند.

وی تاکید کرد: در فضاهای مدیریتی چون آموزش و پرورش مهم تر از ویژگی های فیزیکی، رویکرد، نگاه و روشی که بیشتر جنبه نرم افزاری دارد، مهم است.

صادقی گفت: اگر فرایندها در آموزش و پرورش اصلاح شود و نگاه بالا به پایین وجود نداشته باشد دانش آموز می تواند با آن ارتباط برقرار کند البته در صورتی که از روش های جدید استفاده کنند، هرچند مشکلات مالی آموزش و پرورش تمام این مسائل را تحت و الشعاع قرار داده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: