اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - 17 September 2017
علی‌اصغر مونسان
رئیس سازمان میراث فرهنگی: از مزیت‌های صنعت گردشگری این است که در قبال هر شغل مستقیم در زمینه گردشگری چندین شغل وابسته و پیرامونی ایجاد می‌شود.
اشتغال ماندگار و اقتصاد پایدار در گرو توسعه گردشگری
به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، علی‌اصغر مونسان افزود: از دیگر مزیت‌های گردشگری نیاز به سرمایه اندک برای ایجاد شغل است، به‌ عنوان مثال، اگر در حوزه صنایع مادر یا پتروشیمی برای ایجاد هر شغل باید صدها میلیون تومان هزینه شود در حوزه گردشگری با ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان می‌توان شغل ایجاد کرد.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری در بخش بوم‌گردی با کمترین هزینه بیشترین بازده و ارزش افزوده را دارد، زیرا مهم‌ترین امکانات اولیه همچون جاذبه گردشگری و مکان اقامتی و پذیرایی فراهم است و فقط با سرمایه‌گذاری در تجهیز و سامان‌دهی می‌توان برای ده‌ها نفر به‌طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرد.

مونسان گفت: از دیگر مزیت‌های توجه به توسعه گردشگری، ایجاد اشتغال پایدار و هویت‌دار و ماندگار است، به این معنا که مشاغل این حوزه به‌دلیل وجود مخاطب و متقاضی بالفعل و قابلیت صددرصدی برای افزایش مشتریان، نه‌ تنها ارزش افزوده و درآمدزایی خوبی دارد بلکه استمرار خدمات کیفی در این بخش موجب گسترش مشاغل و افزایش سرمایه‌ها می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری افزود: ایران براساس آمارهای جهانی به لحاظ جاذبه‌های گوناگون (فرهنگی، مذهبی، طبیعی و تاریخی) جزو ۵ کشور بالقوه توانمند در زمینه جذب گردشگر خارجی است و در واقع ما ظرفیتی داریم که با معرفی درست آن و با پذیرایی مناسب از گردشگران خارجی، می‌توانیم سهم واقعی خود را از صنعت پردرآمد توریسم جهان به دست آوریم.

مونسان گفت: با این رویکرد و با نگاه ویژه‌ای که رئیس‌جمهوری محترم بر ضرورت توسعه گردشگری دارند، شناسایی و تجمیع تمام ظرفیت‌ها به عنوان نخستین گام در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم در تعامل بیشتر با بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و به ویژه بانک‌ها، شرایط جذب و تأمین اعتبارات لازم به عنوان یکی از مهم‌ترین مقدمات در این زمینه فراهم شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: