اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - 17 September 2017
درآستانه هفته دفاع مقدس
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس از برگزاری بیش از ۱۵۰۰ برنامه اصلی در هفته دفاع مقدس خبر داد.
برنامه‌های هفته دفاع مقدس با حال و هوای عاشورایی
به گزارش عصرپرس به نقل از صدا وسیما، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر در نشست خبری با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس باآغازایام سوگواری سید الشهدا گفت: دفاع مقدس با حماسه عاشورا پیوند عمیقی دارد به همین علت برنامه‌های امسال بیش ازگذشته رنگ وبوی عاشورایی دارد.

وی بابیان اینکه برنامه‌های این هفته در ۳۱ شهریور با رژه سراسری نیروهای مسلح در سراسر کشور آغاز می‌شود افزود:مراسم رژه در تهران و بندر عباس بطور ویژ برگزار می‌شود.

کارگر شعار امسال هفته دفاع مقدس و راهیان نور را (من انقلابیم) اعلام کرد وگفت: رئیس جمهور دستور ویژه برای برگزاری هر چه بهتر هفته دفاع مقدس به استانداران سراسر کشور ابلاغ کرده است.

وی رونمایی از ۱۸۳ کتاب جدید در حوزه دفاع مقدس، تجلیل از خانواده معظم شهدا، بازدید از موزه‌های دفاع مقدس، برگزاری مسابقه‌های فرهنگی هنری ورزشی بویژه دربین کودکان دبستانی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس را از برنامه‌های هفته اعلام کرد و افزود:رسانه ملی نیز به میدان آمده است و امسال ۵۸۶ برنامه رادیویی در ۱۲۸۰۰ دقیقه از ۱۳ شبکه رادیویی و ۲۹۰ برنامه در ۱۱۲۸۹ دقیقه از ۷ شبکه را در دستور کار دارد.

تدارک بیش از 1500 برنامه اصلی و صدها برنامه جانبی در هفته دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس از برگزاری بیش از 1500 برنامه اصلی و صدها برنامه فرعی فرهنگی در هفته دفاع مقدس خبر داد.

سردار سرتیپ بهمن کارگر گفت: دفاع مقدس با حماسه عاشورا پیوند عمیقی دارد و به همین علت برنامه های امسال بیش ازگذشته رنگ وبویی عاشورایی دارد.

وی با بیان اینکه برنامه های هفته دفاع مقدس در31 شهریور با رژه باشکوه  نیروهای مسلح در سراسر کشور آغاز می شود، افزود: امسال مراسم رژه در تهران و بندر عباس بطور ویژ برگزار می شود.

سردار کارگر شعار امسال هفته دفاع مقدس و راهیان نور را (من انقلابیم) اعلام کرد وگفت:ریاست محترم جمهوری اسلامی دستور ویژه ای برای برگزاری هر چه بهتر هفته دفاع مقدس به استانداران سراسر کشور ابلاغ کرده است.

وی برگزاری نمایشگاه های مختلف فرهنگی، هنری شامل عکس ، پوستر کتاب و بیش از 400 نمایشگاه ، غبارروبی و عطر افشانی 19 هزار گلزار شهدا،برگزاری بیش از 50 مسابقه فرهنگی، هنری و ورزشی و بیش از 500 برنامه یادواره شهدا، رونمایی از 183 عنوان کتاب ، تجلیل از ایثارگران و خانواده معظم شهدا در 73 برنامه، برگزاری بیش از 35 برنامه شب شعر و خاطره  وهمایش پیاده روی خانوادگی را از برنامه های هفته دفاع مقدس امسال اعلام کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ، فضاسازی و تبلیغات محیطی شهرها، مساجد، دانشگاه ها ، ادارات و ...، سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، تبیین حماسه های دوران دفاع مقدس توسط ائمه جمعه و جماعات در مساجد و نماز جمعه،سخنرانی و بیان خاطرات فرماندهان در مدارس و دانشگاه ها و یادواره ها ،حضور فرمانده هان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در میزگردهای تحلیلی و سیاسی در صداوسیما، تولید و پخش ویژه برنامه های رادیویی و تلویزیونی با موضوع دفاع مقدس و برگزاری مسابقه نقاشی کودکان با موضوع دفاع مقدس را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد و گفت : در این خصوص برگزاری همایش نقش زنان در دفاع مقدس، نشست تخصصی ( سبک زندگی شهدا)، بازخوانی عملیات های دفاع مقدس، تجلیل از سربازان نمونه ، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی با موضوع دفاع مقدس ،‌ بازدید از موزه های دفاع مقدس و جلسات نقد و بررسی کتاب دفاع مقدس و همچنین  نکوداشت فرماندهان شهید و شهدای مدافع حرم را دردستور کارداریم .

سردار کارگر همچنین افزود:امسال رسانه ملی نیز به میدان آمده است و 586 برنامه رادیویی در 12 هزار 800 دقیقه از 13شبکه رادیویی و290 برنامه در 11 هزار و 289 دقیقه از7شبکه را در دستور کار دارد.

اعلام عناوین روزهای هفته دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای  دفاع مقدس عناوین  روزهای هفته دفاع مقدس را اعلام کرد. 

سردار سرتیپ بهمن کارگر با اشاره به  شعار محوری " من انقلابی ام "  در هفته دفاع مقدس و مناسبت های مربوط به دفاع مقدس از جمله راهیان نور گفت : روزهای امسال با رویکرد گفتمانی، تبلیغی و اطلاع رسانی، تجلیلی و تکریمی و فضای مجازی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برنامه های امسال هفته دفاع مقدس با محوریت 1500 برنامه اصلی فرهنگی و صدها برنامه فرعی همزمان با 31 شهریور و رژه سراسری با شکوه نیروهای مسلح آغاز می شود گفت : جمعه، 96/6/31: با عنوان  معنویت ،اقتدار نیروهای مسلح ، وحدت ملی، سلامت و محوریت برنامه رژه و نمایش اقتدار نیروهای مسلح، حضور پرشور در نمازهای جمعه، توجه به سلامت روحی و جسمی با ورزش همگانی ( پیاده روی خانوادگی)؛ شنبه اول مهر با عنوان  علم وفناوری، جوانان، سربازان و محوریت برنامه هایی چون روز بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و مراکز علمی و پاسداشت سربازان و گرامی داشت جوانان در تولید علم و فناوری ،رونمایی از دستاوردهای صنایع دفاع و نظامی کشور نامگذاری شده است.

سردار کارگر ادامه داد: یکشنبه دوم مهر با عنوان: ولایت مداری، همبستگی ملی، دفاع همه جانبه و با محوریت تبیین نقش ولایت و رهبری در حفظ کیان اسلامی در دوران دفاع مقدس، اهمیت پدافند غیر عامل در مقابله با ترفندهای دشمن با توجه به وحدت، همدلی و همبستگی ملی، تشریح تاثیر حضور روحانیت در جبهه و همرامی با رزمندگان در خطوط مقدم نبرد؛ دوشنبه سوم مهر بنام روز ، اقتصاد مقاومتی، خودباوری، پشتیبانی مردمی و اصناف و محوریت  توجه به نقش اقتصاد مقاومتی و خود باوری در تولید با نگاه به مدیریت جهادی و انقلابی و بررسی تاثیر پشتیبانی مردمی و اصناف در کم اثر نمودن تحریم ها و تهدیدات دشمن در دوران دفاع مقدس نامگذاری شده است .

وی افزود:سه شنبه چهارم مهر بنام، بصیرت افزایی، دشمن شناسی، بیداری اسلامی، استکبار ستیزی و محوریت  تبیین نقش انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، رهبری ، وحدت ملی و ادیان و مذاهب ، بصیرت ، دشمن شناسی و استکبار ستیزی به عنوان الگوی نهضت های مقاومت و پایدرای و بیداری اسلامی در مقابله با نفوذ دشمن و مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل و ایادی آنها ( تکفیری ها ، وهابیت، داعش و ....)امگذاری شده است .

سردار کارگر ادامه داد: چهارشنبه پنجم مهر به نام  رزمندگان ، پیشکسوتان ، زنان اسوه های صبر و مقاومت ومحوریت  تبیین حماسه عملیات ثامن الائمه (علیه السلام) و بزرگداشت شکست حصر آبادان، تجلیل از رزمندگان ، جهادگران و پیشکسوتان دفاع مقدس ، بررسی اهمیت و نقش خانواده در حفظ ارزش های اسلامی و صیانت از آرمان های انقلاب و پیروزی رزمندگان دفاع مقدس و تکریم زنان اسوه صبر و مقاومت  نامگذاری شده است .

وی افزود: پنج شنبه ششم مهر به نام شهیدان، جانبازان، آزادگان ، ایثارگران  و محوریت برنامه هایی چون  غبارروبی ، عطرافشانی و گلباران مزار معطر شهیدان و تجلیل از ایثارگران ، آزادگان و جانبازان و دفاع مقدس و مدافعین حرم آل الله، سرکشی ، دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جمعه،هفتم مهر به نام روز  فرماندهان ، عزت مداران ، حماسه آفرینان و برنامه هایی چون سالروز شهادت فلاحی، فکوری، نامجوی، کلاهدوز و جهان آرا و بزرگداشت فرماندهان شهید، حضور دسته جات سینه زنی نیروهای مسلح در نماز جمعه سراسر کشور نامگذاری شده است .

نام:
ایمیل:
* نظر: