اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - 16 September 2017
سلطانی‌فر
وزیر ورزش و جوانان رویکرد جدی دولت را استفاده از ظرفیت جوانان، زنان و اقوام ایرانی دانست و گفت: طبق دستور ریاست جمهوری همه وزرا باید از دو معاون زن و جوان استفاده کنند.
رویکرد دولت استفاده از ظرفیت های جوانان، زنان و اقوام استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در مراسم تودیع و معارفه معاون امور جوانان وزارتخانه، سوء مدیریت در دولت های نهم و دهم را مسبب کاهش مشارکت های اجتماعی و اعتماد اجتماعی دانست و گفت: آسیب های اجتماعی وارد شده سال ها طول می کشد تا ترمیم شود؛ اما به شدت و جدیت به دنبال ایجاد زمینه مشارکت جوانان از طریق سمن ها در همه امور هستیم تا بتوانیم مشکلات اجتماعی را در کنار مشکلات فرهنگی و اقتصادی مرتفع کنیم.

وزیر ورزش و جوانان رویکرد جدی دولت را استفاده از ظرفیت جوانان، زنان و اقوام ایرانی دانست و گفت: باید از ظرفیت بانوان در راستای توسعه و مدیریت کشور استفاده کنیم که بر همین اساس و طبق دستور ریاست جمهوری همه وزرا باید از دو معاون زن و جوان استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود ابراز امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت همه اقوام در کشور، همگرایی لازم برای حفظ نظام ایجاد شود.

دکتر سلطانی فر با اشاره به لایحه جداسازی جوانان از ورزش، گفت: برای حل مشکلات کشور و مطالبات جوانان لایحه جداسازی جوانان از ورزش قبل از انتخابات در دولت تصویب شد. مجلس هر زمان تصمیم گرفت جوانان از وزارت خانه جدا شود ما در کوتاه ترین مدت برای این اقدام تلاش خود را خواهیم کرد. در هر صورت اگر قرار باشد جوانان در قالب وزارت خانه باقی بمانند من راه ١٠ماه پیش را ادامه می دهم.

وی در همین ارتباط افزود: در تمامی سفرهای استانی با جوانان جلسات جداگانه ای دارم و امیدوارم با فراهم کردن امکانات مختلف برای این قشر مهم بتوانیم به این عزیزان خدمت کنیم.

وزیر ورزش و جوانان از حضور 120 مدیر زن در این وزارتخانه خبر داد و گفت: حدود چهل مدیر در حوزه ستادی و سی و یک معاون زن در استان ها فعالیت می کنند؛ این در حالی است که در تمامی فدراسیون ها نیز یک معاون زن مشغول به انجام وظیفه است.

او حضور جوانان در عرصه های مدیریتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: ما اعتقاد داریم که در انتصابات باید از افراد زیر پنجاه سال استفاده شود تا انتقال تجربه به خوبی صورت گیرد.

دکتر سلطانی فر با تقدیر از مدیریت محمدرضا رستمی، اظهار داشت: رستمی در تمام مدت حضور خود اشراف کاملی به حوزه جوانان داشت و ما آمادگی داریم کماکان از وی در حوزه جوانان استفاده کنیم.

وی در خصوص نحوه آشنایی خود با تندگویان، گفت: با معاون جدید امور جوانان در شورای چهارم از نزدیک آشنا شدم، این شناخت اعتماد من را به اوبیشتر کرده است. از وی می خواهم این مسئولیت را در دولت دوازهم قبول کند ، رستمی با سابقه ای که دارد میتواند راهی را که رستمی آغاز کرده ادامه دهد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با تاکید به بهره مندی از پتانسیل نسل جوان در امور مختلف، گفت: باید برای تحقق این مهم زمینه گسترش سازمان های مردم نهاد در حوزه جوانان مهیا شود.

او در بخش دیگری از سخنانش توسعه خانه های ملی جوان در سراسر کشور را بسیار مهم دانست و از معاون جدید امور جوانان خواست تا در این خصوص اقدام لازم صورت گیرد.

دکتر سلطانی فر در ادامه با مهم خواندن موضوع ازدواج جوانان و تحکیم خانواده ها، توصیه کرد تا دفاتر مشاوره و ازدواج در سطح بسیار گسترده و تخصصی تری فعالیت کنند.

موضوع راه اندازی سریع مجلس جوانان یکی دیگر از مباحثی بود که وزیر ورزش و جوانان در مراسم تکریم و معارفه معاون ساماندهی امور جوانان بیان کرد و خواستار شکل گیری این مجلس با حضور نمایندگان سمن های کشور شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: