اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - 16 September 2017
روز پاکسازی جهان، یک جنبش مردمی مدنی است که در سال 2008 در استونی آغاز شد. به این شکل که 50000 نفر با هم متحد شدند تا کل کشور را فقط در پنج ساعت تمیز کنند. از آن زمان، این طرح موفقیت‌آمیز گسترش یافته است، یک کشور در یک روز، در سراسر جهان.

25 شهریور روز پاکسازی جهانی

به گزارش عصرپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)،  تا به امروز، در 113 کشور، بیش از 16 میلیون نفر برای تمیز کردن زباله‌های غیر قانونی، به این طرح پیوسته اند. شعار ما این است:

بیایید این کار را انجام دهیم(    (Let’s Do It!

ما در روز جهانی پاکسازی در 15 سپتامبر سال 2018، در یک تلاش عظیم بر اهداف بلندپروازانه‌ی خود برای تمیز‌کردن جهان از زباله‌ها تمرکز می‌کنیم. ما قصد داریم برای یک روز از اقدامات فوق العاده و همکاری 150 کشور برخوردار باشیم و اگر موفق شویم، 5 درصد از جمعیت جهان را شامل می‌شویم.

این فقط یک عدد نیست و نشان دهنده‌ی میزان مشارکت بالای مردم برای ایجاد تغییرات طولانی‌مدت و پایدار است بنابراین فراتر از یک روز فعالیتِ غیرمعمول است. همچنین این‌کار با هدف متحد کردن جامعه‌ی جهانی، آگاهی رسانی و رسیدن به هدف نهایی خود یعنی داشتن یک سیاره‌ی پاک و سالم است.

در آن روز، ما از صبح در ژاپن بیدار خواهیم شد، و اقدام مثبت خود را در هاوایی با صد میلیون نفر از مردم به پایان خواهیم برد و به این ترتیب در پایان روز، جهان را تغییر داده ایم.

25 شهریور روز پاکسازی جهانی

اجازه دهید این کار را بکنیم!

رویای ما این است که در یک جهان آزاد، پاک و سالم زندگی کنیم و طی چند سال آینده، یک برنامه‌ی دقیق را دنبال خواهیم کرد تا رویایمان به واقعیت بپیوندد.

 در این طرح در مرحله‌ی اول، ما به طور فعال افرادی را که مایل به پاکسازی وسیع در سراسر کشور هستند، استخدام می‌کنیم. سپس، با استفاده از تکنولوژی، بهترین متخصصان و داوطلبان در سراسر جهان، طرح خود را برنامه ریزی می‌کنیم.

در سومین گام، کل جهان را در یک روز بزرگ پاکسازی، در سپتامبر 2018 تمیز کنیم.

 و در نهایت سازمان‌ها، متخصصان و علاقمندان سراسر جهان را به هم پیوند می‌دهیم تا یک برنامه‌ی جامع درباره‌ی حل مساله‌ی زباله، برای یک بار و برای همه ترتیب دهیم.

ما می‌توانیم سیاره‌ی خود را تمیز نگه داریم، اما این کار در صورتی امکان‌پذیر است که همه با هم برای انجام آن تلاش کنیم.

 آیا می‌دانید که هر ساله، 8 میلیون تن زباله به اقیانوس‌های ما اضافه می‌شود که منبع 80 درصد آن، از خشکی است؟ چرا که زباله یک‌جا نمی‌ماند. همچنین زباله ها تجزیه شده و به مواد شیمیایی و سموم مضر،تبدیل شده و اول به خاک نشت می‌کنند و سپس به آب و هوا منتقل و سبب آلودگی آب آشامیدنی، هوا و شیوع   بیماری‌های عفونی می‌شوند در حالی که این عناصر، لازمه‌ی زندگی سالم برای همه‌ی موجودات است.

زباله، یک مشکل جهانی است و تاثیرات منفی آن در سراسر جهان مشاهده می‌شود. خلاصه اینکه، ما باید زباله‌ها را از بین ببریم زیرا نمی‌توانیم هزینه‌ی خسارات و پیامدهای ناشی از آن را بپردازیم.

تیم جهانی نیز نیاز به داوطلبانی خلاق و بلندپرواز برای کمک به گسترش این پیام و رشد سریعتر آن دارد.

 اجازه دهید این کار را بکنیم!

بیایید در جهانی که پر از خشونت، فساد، فقر شدید، فاجعه‌های طبیعی و بیماری است، تصمیم بگیریم برای حل مشکلات محیط زیستمان، با اصلاح رفتارهای خود و انجام اقدامات مثبت در سرزمین مادری و در جهان، بخشی از راه حل شویم.

نام:
ایمیل:
* نظر: