اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - 14 September 2017
قاسمی
سخنگوی وزارت خارجه گفت: ایران با تمام توان خود با خشونت‌ های اعمال شده علیه مسلمانان در میانمار مقابله خواهد کرد تا وظیفه خود را برای توقف خشونت‌ علیه مسلمانان و حل ریشه‌ ای مشکلات ایجاد شده، ایفا نماید.

هیئت ایرانی امروز به میانمار می رود

به گزارش عصرپرس به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، قاسمی گفت: سرانجام پس از پی گیری ها و هماهنگی های لازم آخر هفته جاری هیئتی به ریاست معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه به همراه تیمی از هلال احمر با هدف بررسی آخرین وضعیت آوارگان میانماری در شهر کاکاس بازار بنگلادش و تحویل اولین محموله کمک های انساندوستانه به آنها، عازم بنگلادش می شود.

قاسمی همچنین از آمادگی کشورمان برای ساخت اردوگاهی برای آوارگان میانماری و برپایی بیمارستان صحرایی در بنگلادش خبر داد که در صورت موافقت دولت بنگلادش، اجرایی خواهد شد.

وی افزود: سفیر ایران در تایلند که سفیر آکردیته کشورمان در میانمار نیز هست، طبق دستور العمل تهران، امروز در میانمار با معاون وزیر خارجه این کشور دیدار و پیرامون آخرین وضعیت مسلمانان این کشور گفت و گو کرد.

در این ملاقات، مواضع و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در خصوص مشکلات، خشونت و جنگ تحمیل شده به مسلمانان این کشور با صراحت تشریح و تاکید شد که ادامه این روند با توجه به گزارشهای نهادها و سازمانهای بین المللی به نفع این کشور نخواهد بود و آن کشور را با چالش‌های بزرگی در آینده مواجه خواهد ساخت بنابراین این فاجعه انسانی و خشونت‌ها علیه مسلمانان هرچه سریعتر باید خاتمه یابد.

از مقام میانماری خواسته شد تا شرایط لازم را برای اعزام هیاتی از دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به آن کشور برای مذاکره و تبادل نظر و همچنین صدور مجوزهای مورد نیاز برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مناطق درگیری را فراهم کند.

مقام میانماری ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص حوادث به وجود آمده، متعهد شده است که با نگاه مثبت، در اولین فرصت ممکن بررسی های مورد نیاز برای صدور مجوز و تسهیلات لازم برای پذیرش کمک‌های انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران را فراهم نمایند.

قاسمی با اشاره به سفر آتی وزیر خارجه کشورمان به نیویورک برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: دکتر ظریف در ملاقات با همتایان و مقامات حاضر در این نشست، وضعیت مسلمانان روهینگیا را بطور جدی پیگیری خواهد کرد.

قاسمی در پایان تاکید کرد که ایران با تمام توان و با استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات خود در راستای مقابله با خشونت‌های اعمال شده علیه مسلمانان در میانمار استفاده خواهد کرد و در تماس دائم با مقامات بنگلادش و میانمار خواهد بود تا وظیفه انسانی، اسلامی خود را برای توقف خشونت‌ ها علیه مسلمانان و حل ریشه‌ای مشکلات ایجاد شده، ایفا نماید.

نام:
ایمیل:
* نظر: