اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - 13 September 2017
درخواست تعطیلی مدرسه‌ای که یک پسر هفت ساله در آن بعد از مقاومت در برابر آزار جنسی توسط یکی از کارکنان کشته شده بود، منجر به درگیری صدها تن از معترضان با نیروهای پلیس و به آتش کشاندن یک مغازه در "دهلی‌نو" شد.

مرگ، نتیجه مقاومت در برابر آزار جنسی

به گزارش عصرپرس به نقل از پایگاه خبری پلیس،  جسد این پسر روز جمعه در حالی در سرویس بهداشتی مدرسه پیدا شد که گلوی وی با یک چاقو شکافته شده بود. به گفته پلیس، یکی از رانندگان اتوبوس این مدرسه چند ساعت بعد از حادثه دستگیر شد و اعتراف کرد که بعد از مقاومت پسر در برابر آزار جنسی به وی حمله کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک روز بعد از آسیب رساندن به بخشی از ساختمان مدرسه و درخواست بازداشت مسئولان این مدرسه، والدین خشمگین دانش‌آموزان بار دیگر به این مدرسه حمله‌ور شدند. معترضان بعد از ممانعت پلیس از ورود آنها به مدرسه، به مغازه‌ای در نزدیکی این مدرسه حمله‌ور شدند. به گفته مقامات در نتیجه این درگیری‌ها چندین تن مجروح شدند.

معترضان خواستار باطل شدن مجوز فعالیت این مدرسه هستند. مقامات مسئول به منظور جلوگیری از ایجاد خشونت‌های بیشتر دستور تعطیلی این مدرسه تا اطلاع بعدی را صادر کرده‌اند.این حادثه باعث ایجاد موج گسترده‌ای از خشم و نگرانی مردم در مورد امنیت مدارس شده است.

روز شنبه نیز پلیس مردی را به جرم تجاوز به یک دختر پنج ساله در کلاس درسی در دهلی نو دستگیر کرد.

کشور هند آمار هولناکی در زمینه تعرض جنسی به خردسالان دارد. بنابر اطلاعات دولتی، در سال 2015 بیش از 20 هزار پرونده تجاوز و تعرض جنسی در این کشور به ثبت رسید. در سال 2014 کمیته دفاع از حقوق کودکان سازمان ملل اعلام کرد که از هر سه مورد تجاوز صورت گرفته در کشور هند، یک قربانی خردسال بوده است و تقریبا نیمی از متجاوزان از آشنایان قربانیان هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: