اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - 13 September 2017
هشدار بهزیستی
رئیس سازمان بهزیستی کشور در زمینه رشد اعتیاد زنان هشدار داد و گفت: اعتیاد زنان در جامعه شتاب گرفته است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در زمینه رشد اعتیاد زنان هشدار داد و گفت: اعتیاد زنان در جامعه، شتاب گرفته است.به گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی در یازدهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد افزود: در گروه سنی 15 تا 29 سال به ازای هر 6.6 مرد، یک زن معتاد و در گروه سنی 30 تا 44 سال به ازای هر 15.7 مرد، یک زن و در گروه سنی 45 تا 64 سال، 16.6 زن وجود دارد.

وی تصریح کرد: همچنین همزمان شاهد گرفتار شدن کودکان در دام اعتیاد هستیم.

 رشد طلاق، حاشیه نشینی و شمار کودکان کار
محسنی بندپی ادامه داد: امروز با توجه به سبک زندگی و تحولات فناوری، شاهد رشد آسیب های اجتماعی مانند کودکان کار، مفاسد اخلاقی، طلاق و حاشیه نشینی هستیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طبق نظر سنجی های انجام شده، 90 درصد مردم، اعتیاد را مهمترین آسیب اجتماعی کشور می دانند.

محسنی بندپی اضافه کرد: اعتیاد، هویت و وظیفه مندی فرد را تحت تاثیر قرار داده و اختلالات روحی و روانی را تشدید می کند و اثر هم افزایی در بروز جرائم کوچک و بزرگ و شیوع آسیب هایی مانند طلاق دارد.

وی یادآور شد: پیمایش شیوع شناسی اعتیاد، هشدارهایی به ما می دهد که باید راهکارهای علمی برای آن یافت. براساس این پیمایش، چهار و نیم درصد جمعیت 15 تا 64 سال کشور دچار مصرف مواد مخدر هستند.

وی خاطرنشان کرد: برغم اینکه بیشترین ماده مصرفی معتادان، تریاک است اما رشد مصرف مواد صنعتی و روانگردان را داریم. مصرف همزمان چند ماده از دیگر هشدارهای پیمایش شیوع شناسی اعتیاد است.


نام:
ایمیل:
* نظر: