اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - 13 September 2017
مدیرعامل جدید سازمان بنادر و دریانوردی
مدیرعامل جدید سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این خبر که تا سه ماه آینده موضوع مناقصه اپراتور ترمینال بندر شهید رجایی بعد از چندین سال تعیین تکلیف می‌شود، گفت: سهم راه‌آهن از مبدا بنادر به پس کرانه ها باید افزایش پیدا کند.
تعیین تکلیف مناقصه اپراتور بندر شهید رجایی تا سه ماه آیندهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد مدیرعامل جدید سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه مراسم روز جهانی دریانوردان  از تعیین تکلیف اپراتور ۲ ترمینال بندر شهید رجایی تا سه ماه آینده خبر داد و اعلام کرد: سرمایه گذاری قابل توجهی برای تاسیسات و تجهیزات بندر شهید رجایی انجام شده است و تلاش می‌کنیم تا سه ماه اینده اوپراتور ۲ ترمینال این بندر تعیین تکلیف شود.

وی همچنین خبر داد که بندر شهید بهشتی چابهار نیز یک اپراتور خواهد داشت که بعد از انجام مراحل اداری مشخص می‌شود.

راستاد همچنین به صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی در خصوص ضرورت ارتقاء رقابت‌پذیری بنادر  کشور اشاره کرد و گفت: این مهم جزو برنامه‌های اولویت‌دار ما در سازمان بنادر است. لازم است که در سطح منطقه‌ای و جهانی شرایط مناسبی را برای حمل‌ونقل دریایی و تجارت دریایی فراهم کنیم.

راستاد متذکر شد: در این بین توسعه بنادر کوچک و ایجاد شبکه بندری نیز مورد توجه ویژه قرار دارد تا سهم بنادر کوچک از دریا افزایش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین در خصوص ضرورت توسعه حمل‌ونقل ترکیبی در بنادر کشور نیز گفت: یکی از مهترین سر فصل‌ها توسعه حمل‌ونقل ریلی ذیل توسعه حمل‌ونقل ترکیبی است.

وی همچنین به کمبود امکانات، تجهیزات و شناورهای گردشگری در کنار نبود زیرساخت در این حوزه اشاره کرد و گفت: یک برنامه جدی برای افزایش تجهیزات در بنادر کشور داریم.

راستاد در پاسخ به این سوال که در پی دستور امروز وزیر راه و شهرسازی برای ایجاد معاونت ریلی در سازمان بنادر چه برنامه ای دارید؟، گفت: لازم است همه بنادر ما به ریل متصل شوند و در بنادر شهید رجایی، خرمشهر، بندر امام، امیر آباد و انزلی زیرساخت‌های ریلی توسعه یابد و از نظر حمل‌ونقل ترکیبی امکاناتی را فراهم کنیم تا سهم راه‌آهن از مبدا بنادر به پس کرانه ها افزایش پیدا کند.

وی توضیح داد: امیدواریم که طی تعامل با شرکت راه‌آهن به اهداف مد نظر وزیر راه  و شهرسازی مبنی بر اتصال بنادر به ریل و تشکیل معاونت ریلی در بنادر برسیم تا از این طریق بار ترافیکی کمتری در جاده‌های کشور داشته باشیم.

راستاد همچنین در خصوص امضا تفاهمنامه همکاری با ارگان‌ها و سازمان‌های کشور گفت: امروز توانستیم با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کنیم که منجر به افزایش ایمنی در تجسس دریایی می‌شود. علاوه بر همکاری با نیروی دریایی ارتش با شرکت‌ها و سازمان های دیگری مثل سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین سپاه تفاهم‌نامه‌های بیشتری را امضا خواهیم کرد.

وی ادامه اداد: ۲۱ فروند شناور ناجی، ۶ فروند هلیکوپتر، یک فروند هواپیما و ۲ فروند هاورکرافت در ناوگان جستجو و نجات دریایی سازمان بنادر فعال هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: